عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
آبادان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اجرای پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان به عنوان بازگشت به دوران طلایی صنعت نفت در این منطقه نام برد.
کد خبر: ۵۳۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 16 December 2017
عامر کعبی ضمن اشاره به روند مناسب و رو به جلوی عملیات طرح توسعه و تثبیت  ظرفیت پالایشگاه آبادان موسوم به فازهای ۲ و ۴ افزود: آنچه امروز در پالایشگاه آبادان تحت عنوان عملیات به روز رسانی و بهینه سازی این پالایشگاه در حال انجام است؛ حاصل پیگیری هایی با عمر۱۰ سال است که با رایزنی های فراوان و تلاش های بی وقفه در دو سال گذشته به بار نشسته و ما امروز شاهد عملیاتی شدن این طرح هستیم.

وی اظهار کرد: جذب اعتبار هفت میلیارد دلاری تا پایان پروژه عظیم بهینه سازی و به روز کردن پالایشگاه آبادان از طریق فاینانس و حضور کنسرسیومی معتبر از کشورهای  چین و ژاپن در این پروژه، اتفاق خجسته و بزرگی است که باید از آن به عنوان فرصتی طلایی برای برون رفت منطقه از بن بست اشتغال، رشد و بازگشت به دوران طلایی صنعت نفت در آبادان نام برد.

کعبی تصریح کرد: در زمان حاضر و در نخستین مرحله از این طرح بزرگ ملی، اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار تعریف شده که کنسرسیوم SEI  و ODCC  مجری آن است.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، این پروژه تا پایان عملیات اجرایی و احداث فاز های ۲ و ۴ بالغ بر ۱۰ هزار فرصت شغلی به تدریج و به شکل مرحله به مرحله  ایجاد می کند که نوید خوبی برای جوانان متخصص بومی خواهد بود.

کعبی با اشاره به تشکیل کمیته اشتغال در فرمانداری آبادان و تشکیل جلسات منظم در این باره و با نظارت و حضور شخص فرماندار افزود: در کمیته اشتغال بر نحوه به کارگیری جوانان متخصص بومی برنامه ریزی شده و این امور زیر نظر این کمیته و توسط دستگاه های مربوطه در حال انجام است.

وی در پایان با قدردانی از حضور کنسرسیومی از کشورهای چین و ژاپن در آبادان از مسئولان به ویژه نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی خواست تا جهت تسریع در عملیات بزرگ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در فازهای ۲ و ۴ که در نهایت منجر به کسب عنوان بزرگترین پالایشگاه کشور و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی و بالابردن ارزش افزوده در بخش نفت می شود، همکاری و همراهی و حمایت موثر داشته باشند.
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار