برای نخستین بار در قزوین
سرپرستار اتاق عمل مرکز آموزشی-درمانی ولایت قزوین گفت: روز 21 آذر ماه سال جاری برای نخستین بار در استان، از سوی متخصص هوشبری و فوق تخصص تشخیص و کنترل درد، در اتاق عمل این مرکز، چسبندگی کانال نخاع و سردرد بدون جراحی باز رفع شد.
کد خبر: ۵۳۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 16 December 2017
منوچهر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: روز 21 آذر ماه سال جاری برای نخستین بار در استان قزوین، از سوی مجید پورفرخ متخصص هوش‌بری و فوق تخصص تشخیص و کنترل درد، در اتاق عمل مرکز آموزشی-درمانی ولایت قزوین، برای دو بیمار، چسبندگی کانال نخاع و سردرد بدون جراحی باز رفع شد.

وی افزود: بیمار نخست، بانویی 40 ساله با درد مزمن چند ساله بود که به درمان‌های معمولی جواب نداده بود.

سرپرستار اتاق عمل مرکز آموزشی-درمانی ولایت قزوین ادامه داد: به دنبال جراحی قبلی دیسک‌های متعدد کمری این بیمار، با بی‌حسی موضعی و بدون جراحی باز و بی‌هوشی عمومی، تحت هدایت رادیولوژی و تصویربرداری کانال نخاع با ماده حاجب، چسبندگی کانال نخاع کمری رفع شد.

همتی بیمار دوم را مرد 45 ساله‌ای با سابقه 25 ساله سر درد عنوان کرد و گفت: درمان معمولی، داروهای خوراکی و جراحی آندوسکوپی سینوس، بیماری مرد 45 ساله را برطرف نکرده بود و با روش «بلوک و نوروپلاستی گانگلیون اسفنوپالانین صورت» دوطرفه، با تصویربرداری اشعه ایکس و ماده حاجب، تحت بی‌حسی موضعی، رفع چسبندگی انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار