استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه هفدهم را در سرانه فضای دانش‌آموزی دارد، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان بسته شده است، در حال تلاش هستیم این سرانه را به استاندارد کشوری برسانیم.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 15 December 2017
 غلامرضا شریعتی امروز جمعه، ۲۴ آذرماه در حاشیه افتتاح مدرسه خدیجه کبری اندیمشک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بزرگترین تفاهم‌نامه ای که بین استانداری و یک دستگاه اجرایی بسته شد، بین استانداری خوزستان و بنیاد برکت بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه ها در سطح گسترده‌ای در استان یکی پس از دیگری آغاز شده‌اند و برخی در حال شروع هستند. پروژه‌های دیگری نیز درحال ساخت هستند که عمده آن استانی-بنیاد برکت و تعدادی نیز توسط بنیاد برکت انجام می‌شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امسال اعتبارات عمرانی را صد درصد افزایش دادیم، گفت: بیش از ۷۵ میلیارد تومان به اعتبارات نوسازی امسال افزوده شده است، چراکه تعهداتی که به مردم داده بودیم بالا بود و سال گذشته اعلام کردیم که تمام مدارس کانکسی برچیده خواهند شد.

شریعتی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و اداره‌کل نوسازی بسته شد که تلاش می کنیم که متراژ فضا به ازای هر دانش‌آموز را از سطح کنونی بالاتر بیاوریم. سطح سرانه در خوزستان حدود چهار متر و ۹۶سانتی متر است درحالی که استاندارد کشور پنج متر و ۱۰ سانتی متر است. ما از بابت سرانه فضا، استان هفدهم هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری عمده ای کرده‌ایم که خود را به استاندارد ‌کشور نزدیک کنیم و به سمت ۱۰ استان اول کشور برویم. ما در استان هیچ استخری برای ورزش‌های آبی آموزش و پرورش نداشتیم که اکنون درحال ساخت ۹ استخر هستیم و تا پایان امسال ۴ یا ۵ مورد به اتمام خواهد رسید. سعی می کنیم در برنامه چند سال آینده، خود را به ۱۰ استان برتر کشور برسانیم.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه نرم افزاری نیز تلاش می کنیم و برنامه‌های کلانی را آغاز کرده‌ایم. ان‌شاالله بتوانیم شرایط آموزش و پرورش استان را به قبل از جنگ تحمیلی برسانیم.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار