رئیس پلیس راه خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر:
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: راننده هایلوکس، به دلیل انحراف به چپ ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه ۱۰۰ درصد مقصر اصلی واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزی در سوسنگرد است.
کد خبر: ۵۳۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 13 December 2017
سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: روز گذشته حوالی ساعت ۱۷ و پنج دقیقه پنج دستگاه اتوبوس دانش آموزان کاروان راهیان نور از  دهلاویه به سمت اهواز با فاصله در حرکت بودند که متأسفانه یکی از این اتوبوس ها در کمربندی سوسنگرد با یک پژو وانت هایلوکس دو کابینه به صورت رخ به رخ برخورد و واژگون شد.

وی افزود: راننده خودروی هایلوکس به دلیل انحراف به چپ ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه ۱۰۰ درصد مقصر اصلی واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزی در سوسنگرد است. راننده با انجام این انحراف باعث کشیده شدن اتوبوس به سمت چپ و در نهایت واژگونی در حاشیه جاده می شود.

دولتشاهی بیان کرد: همه مصدومان این حادثه در ابتدا به بیمارستان سوسنگرد منتقل و چهار نفر از آنها (دو دانش آموز، مربی زن و راوی مرد) در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه  داد: همه مصدومان به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان های شهید بقایی و گلستان اهواز منتقل شدند؛ در حال حاضر تنها هشت نفر از مصدومان در این دو بیمارستان بستری هستند که مقرر شده  همه را در بیمارستان بقایی بستری کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: حال عمومی مصدومان بستری شده خوب و وضعیت آنها نیز تحت کنترل تیم های پزشکی است.

دولتشاهی در واکنش به اینکه آیا جاده محل وقوع حادثه اشکال فنی داشته گفت: این جاده خیلی عالی و به صورت بزرگراهی تعریض شده ولی هنوز هم یک سری نقص هایی دارد اما جاده هیچ تأثیر و تقصیری در وقوع حادثه فوق نداشته است.

وی اضافه کرد: گاهی وضعیت جاده نیز در وقوع تصادفات تأثیر دارد و میزان تقصیر آنها تعیین می شود ولی در مورد این حادثه چون راننده در روز روشن با هوایی بدون بارندگی، مه گرفتگی و غبار هیچ مانعی برای دید نداشته و به سمت چپ انحراف داشته ۱۰۰ درصد تقصیر را انجام داده است.

رئیس پلیس راه خوزستان در ارتباط با نقص های جاده سوسنگرد گفت: شاید یک لاین این جاده هنوز آسفالت نشده باشد، تابلو به اندازه کافی نصب نشده و یا اینکه خط کشی ها کامل نشده باشد ولی هیچ کدام از این موارد تأثیر و یا نقش اساسی در وقوع تصادف اتوبوس راهیان نور دانش آموزی نداشته است.
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار