مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: چند پروژه آبرسانی روستایی در قالب آبرسانی به یکصد و یازده روستا در شهرستان اندیکا افتتاح شد.
کد خبر: ۵۳۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 13 December 2017
درویشعلی کریمی پیش از ظهر سه شنبه(21 آذر)  در حاشیه افتتاح پروژه های آبرسانی شهرستان اندیکا که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح دو پروژه آبرسانی به ۱۱۱ روستای شهرستان اندیکا با نام فاز اول مجتمع آبرسانی روستاهای مسیر سد شهید عباسپور و همچنین فاز اول مجتمع آبرسانی به ۱۰۷ روستای بخش مرکزی و آبژدان خوزستان از محل اعتبارات ملی، استانی و صندوق توسعه ارزی امروز افتتاح می شود.

وی در ارتباط با فاز اول مجتمع آبرسانی به روستاهای مسیر سد شهید عباسپور گفت: این پروژه برای ۳۷ روستای دهستان کوشک شهرستان اندیکا اجرا می شود. همچنین پنج هزار و ۶۷۲ خانوار (۱۷ هزار و ۹۴ نفر) از این طرح بهره مند می شوند که البته جمعیت افق طرح ۲۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: منبع تأمین آب این پروژه رودخانه کارون، طول شبکه توزیع آن ده کیلومتر، طول خط انتقال ۳۰ کیلومتر و تعداد مخازن زمینی آن نیز سه باب است.

کریمی با اشاره به اینکه نوع لوله های خط و شبکه آن فولاد و گالوانیزه است، ادامه داد: میزان تولید آب در شبانه روز هشت هزار و ۳۸۰ مترمکعب و حجم مخازن زمینی آن یک هزار و ۸۵۰ مترمکعب است.

وی با اشاره به احداث جاده دسترسی آن به طول چهار کیلومتر بیان کرد: الکتروپمپ های شناور، ۶ دستگاه، هشت دستگاه افقی و راهگشایی به طول چهار کیلومتر و همچنین احداث سه باب ایستگاه تقویت فشار را نیز داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در ارتباط با فاز اول مجتمع آبرسانی به ۱۰۷ روستای بخش مرکزی و آبژدان شهرستان اندیکا نیز گفت: این پروژه برای ۷۴ روستای دهستان بخش مرکزی و آبژدان اجرا می شود و جمعیت بهره مند از پروژه ۱۴ هزار نفر و جمعیت افق طرح ۲۸ هزار نفر است.

کریمی با اشاره به اینکه پروژه امسال شروع به کار کرده عنوان کرد: منبع تأمین آب این طرح دریاچه سد شهید عباسپور است و طول شبکه توزیع ۱۷ کیلومتر، طول خط انتقال هشت کیلومتر، تعداد مخازن زمینی چهار باب و نوع لوله های خط و شبکه نیز فولاد و گالوانیزه است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید آب در ساعت این پروژه ۴۲۰ مترمکعب در ساعت است، گفت: حجم مخازن زمینی پنج هزار و ۳۵۰ مترمکعب و نوع الکتروپمپ به کار برده نیز الکتروپمپ های شناور و افقی است.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان یادآور شد: مشخصات ایستگاه پمپاژ نیز پمپ شناور افقی kw۳۶۰، احداث اسکله آبگیر و سه چاهک در محل ایستگاه تقویت فشار چال شیخ احمد، سه عدد الکتروپمپ kw۱۱۰ شناور افقی است.

کریمی در ارتباط با کارهای انجام شده طی یک سال اخیر بیان کرد: افزایش شاخص بهره مندی از آب شرب سالم و بهداشتی از ۶۳ درصد به ۸۵ درصد، آبرسانی به ۱۱۲ روستای فاقد آب شرب خوزستان و همچنین بهره مند کردن ۳۵۱ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی (این روستاها بعضا تنها دو ساعت در طول دو هفته آبرسانی می شدند) از جمله کارهای انجام شده بود.

وی در ارتباط با شاخص ترین پروژه های بهره برداری شده نیز عنوان کرد: تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی شهدای جنگیه شهرستان کارون، تأمین آب شرب ۳۷ روستای مسیر سد شهید عباسپور شهرستان اندیکا، تأمین آب شرب هشت روستای دهستان جفال شهرستان شادگان، بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای شلوه ها شهرستان رامشیر و تأمین آب شرب روستای فاقد آب ابومشیلش شهرستان کارون از جمله این پروژه ها بود.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان در پایان گفت: بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش آبژدان و قسمتی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اندیکا نیز از دیگر پروژه های انجام شده بود.
 
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار