معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز اظهار کرد: :معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، ویژه برنامه های متنوعی را در ماه قرآن در قالب جشنواره فیروزه بامحوریت محلات تبریز تدوین کرده است که در راستای ایجاد نشاط معنوی بین شهروندان در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان به اجرا می رسند.
کد خبر: ۵۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 27 June 2015
به گزارش خبرنگار ما به نقل ا ز معاونت فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به اینکه بیش از 40 کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان در مناطق دهگانه شهرداری تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات اذان در شب های قدر و همچنین برگزاری همایش سحر اولی ها و تجلیل از نوروزه داران در مناطق دهگانه شهرداری تبریز ، مراسم افطاری در مساجد مناطق محروم و اجرای طرح سلامت معنوی در پارکهای محلات مناطق از جمله برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی افزود : به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق دهگانه و معاونت ها و سازمان های تابعه شهرداری نشست های تخصصی و دوره های آموزشی ویژه این ماه برای پرسنل شهرداری و با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون برگزار می شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت : از آنجایی که در ماه مبارک رمضان به دلیل فضای معنوی که بر جامعه حاکم است از کتاب دعا و نیایش استفاده بیشتری می شود. کتابچه ای تحت عنوان روز شمار بندگی با مطالبی در خصوص روزه وسلامتی، احکام روزه، در تیراژ 3000 جلد توسط شهرداری منطقه 5 و کتابچه دیگری تحت عنوان ماه خدا، مراسم شب های قدر با مطالبی در خصوص مراسم شب های قدر فضیلت شب قدر و .. توسط شهرداری منطقه ده چاپ شده که در میان شهروندان در محافل قرآنی توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام احمد حمیدی به تولید و توزیع بسته‌های افطاری به صورت منطقه ای و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های هر منطقه اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان در راستای تکریم مناسبت های ویژه این ماه از قبیل ولادت امام حسن (ع)، شهادت امام علی (ع)، شب‌های احیا، روز قدس و عید فطر و بخش دیگر در قالب اجرای ویژه برنامه های فرهنگی وهنری در محلات و مناطق ده گانه، پیش بینی شده است.

وی ، راه اندازی کیوسک پاسخ به سوالات شرعی در پارک فرهنگی تاریخی ائل گلی در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم ختم قران در مساجد و مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداری، همچنین برگزاری ختم مجازی قران کریم در شهرداری منطقه 6 و برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری ازجمله مسابقه احکام روزه ، مسابقه سفره آرایی در مراکز فرهنگی شهرداری را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری در این ماه مبارک عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: شهرداري تبريز با اجراي طرح‌های فرهنگی وهنری واجتماعی و برنامه‌هاي فضاسازي شهري ، تلاش گسترده خود را براي تزريق روحيه و نشاط معنوي در کالبد شهر و در بين شهروندان به كار گرفته است.

حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، گفت: طرح های ویژه غنی سازی اوقات فراغت در قالب جشنواره فیروزه ، در طول این ماه، با محوریت بهره گیری از فضای دینی اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت : امیدواریم با بسیج تمامی امکانات موجود، فضای معنوی را در شهر تبریز برای شهروندان فهیم و مومن و خدادوست تبریزی فراهم کنیم تا همه از برکات و نعمات این ماه بزرگ نهایت استفاده و بهره مندی را ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :