مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه 8 هزار هکتار از اراضی استان به کانون فعال گردوغبار تبدیل شده‌ است، گفت: برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار قم بررسی می شود.
کد خبر: ۵۳۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم گفت: پدیده گرد و غبار از مهمترین معضلات زیست محیطی در مرکز کشور است که چندین استان از جمله پایتخت را درگیر و بیش از 25 درصد جمعیت کشور را با مخاطرات جدی مواجه می کند.

وی با بیان اینکه نسبت روزهای ناسالم برای گروههای حساس و عموم مردم بر اثر پدیده گرد و غبار از 13 روز در تابستان سال گذشته به 49 روز در سال جاری رسیده است، اظهار داشت: بر اثر خشکسالی مستمر و قطع حقابه های رودخانه ها و تالاب های استان، 105 هزار هکتار از اراضی استان در حالت بحرانی قرار گرفته و 8 هزار هکتار نیز به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده‌اند. 

برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار بررسی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در کشور، تصریح کرد: تدوین برنامه عمل استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته و در جلسه ای با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید مهدی صادقی استاندار قم، نمایندگان وزارتخانه های عضو کمیته راهبردی و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی استان شنبه 25 آذرماه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 

ضرورت احیای دریاچه نمک و دشت مسیله به عنوان تهدیدات زیست محیطی ملی

وی در پایان جدیت در تخصیص حقابه ها و اعتبارات لازم را در احیای دریاچه نمک و دشت مسیله به عنوان تهدیدات زیست محیطی ملی بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم با عزم و اراده ملی و حمایت و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی بتوانیم گام های مثبت و موثری در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و تأمین سلامت عمومی جامعه برداریم. 

لازم به ذکر است، در این جلسه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان قم، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از معاونان و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد، گزارش هایی از برنامه های کوتاه و میان مدت و اقدامات دستگاهها در جهت کاهش پدیده گرد و غبار و اثرات آن در جامعه ارائه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار