تابناک: با وجود اینکه استان اصفهان به شدت درگیر مسئله مواد مخدر در حوزه توزیع و مصرف است، اما آمارهای جدید در بحث اعتیاد خبر از روی آوری به مصرف الکل در استان را می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 27 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، آمار رسمی از وجود یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور خبر می دهد که این آمار بدان معناست که در حال حاضر حدود 5 میلیون ایرانی درگیر اعتیاد هستند.

فرد معتاد علاوه بر خود، زندگی اطرافیان و خانواده خویش را نیز تحت تاثیر وضعیت خود قرار می دهد و از همین رو، جامعه درگیر با اعتیاد از یک میلیون نفر به 5 میلیون نفر گسترش می یابد.

اعتیاد در کشور ما از سمت و سوی مواد سنتی به مواد صنعتی تبدیل وضعیت داده است و دیگر نیازی هم به قاچاق مواد به کشور نیست چراکه مواد صنعتی مخدر، به راحتی در لابراتورهای زیرزمینی داخل کشور، قابل تولید است.

با وجود اینکه استان اصفهان نیز به دلیل تنوع قومیت های مختلف در آن به شدت درگیر مسئله مواد مخدر در حوزه توزیع و مصرف است، اما آمارهای جدید در بحث اعتیاد خبر از روی آوری به مصرف الکل در استان را می دهند.

تعداد بیماران یا معتادان در این زمینه آنقدر بالا رفته است که دانشگاه علوم پزشکی در هر بیمارستان دو تخت را به درمان این دسته از معتادان اختصاص داده است.

همچنین امروز استاندار اصفهان نیز از افزایش تولید و قاچاق الکل در استان اصفهان خبر داده است.

گرچه مسئولان آمار دقیقی از تعداد معتادان الکل در اصفهان و یا میزان تولید و کشف قاچاق این ماده را اعلام نکرده اند اما همین ابراز نگرانی ها و افزایش ابتلا به مصرف، نشان از تغییر سیاست گذاری‌های دشمنان در حوزه اعتیاد در کشور ما را دارد.

آثار سوء اعتیاد به الکل به اندازه موادمخدر و شاید هم بیشتر می تواند همانگونه که خانواده ها را طی سال های اخیر نگران و درگیر خود کرده است، جامعه را تهدید کرده و بنیان خانواده را متزلزل کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار