برخلاف صحبت‌های مدیرکل محیط زیست استان اصفهان
تابناک: مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث طبیعی ورزنه گفت: برخلاف صحبت‌های مدیرکل محیط زیست استان اصفهان مبنی بر اینکه امروز آب به تالاب گاوخونی می‌رسد، اما هنوز آبی به این تالاب نرسیده و پیش‌بینی می‌‌کنیم تا 6 روز دیگر آب به گاوخونی برسد.
کد خبر: ۵۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 26 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دو روز پیش بود که حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در خبری اعلام کرد که آب به تالاب گاوخونی می‌رسد و بر اساس این صحبت‌ها باید امروز آب به تالاب می‌رسید اما در حال حاضر آب به ورزنه رسیده و آبی به عرصه خشک تالاب گاوخونی نرسیده است.

مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه با بیان اینکه شب گذشته آب به ورزنه رسیده است، اظهار کرد: قرار بود که آب امروز به تالاب گاوخونی برسد اما این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

رضا خلیلی با بیان اینکه بر خلاف صحبت‌های مدیرکل محیط زیست استان اصفهان پیش‌بینی می‌‌کنیم تا 6 روز دیگر شاید آب به گاوخونی برسد، اضافه کرد: این موضوع که آب در چه زمانی به تالاب گاوخونی برسد، قابل پیش‌بینی نیست.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت در مسیر رود‌خانه دخل و تصرف شده و در بخشی از مسیر زاینده‌رود گود‌برداری شده است، تصریح کرد: همچنین بخش‌هایی از مسیر رودخانه نیز دارای پوشش گیاهی است.

مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه با اشاره به اینکه آب رودخانه نوسان دارد و دبی ثابتی ندارد، ادامه داد: دمای هوا نیز در راستای روند حرکت آب در مسیر رود‌خانه تا رسیدن آب به تالاب گاوخونی تأثیر‌گذار است.

وی با بیان اینکه از ورزنه تا تالاب گاوخونی 32 کیلو‌متر است، گفت: میانگین سرعت حرکت آب در مسیر رود‌خانه نیز بین 6 تا هفت کیلو‌متر است.

خلیلی افزود: در سال‌های گذشته یک سری تونل غیر‌‌مجاز در مسیر رودخانه ایجاد شده و شرکت میراب زاینده‌رود باید با پر کردن این تونل‌ها از برداشت‌های غیر‌مجاز آب جلوگیری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار