معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بخش خصوصی از مستعدترین نهادهایی است که در معرض پولشویی قرار دارد و باید این بخش نظارت خود را بر سیستم‌های مالی خود افزایش دهد.
کد خبر: ۵۳۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 29 November 2017
ابوالقاسم کوره چینی، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف استان، اظهار کرد: چند روز گذشته اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف خوزستان با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد که در آن آموزش‌هایی در خصوص روش‌های مبارزه با پولشویی در واحدهای مختلف مطرح و ارایه شد. 
  
وی افزود: پولشویی فرآیندی است که طی آن پول‌های نامشروع وارد چرخه اقتصادی شده و گردش قانونی پیدا می‌کنند و باید در این زمینه آگاهی‌های لازم به اصناف و بخش‌های مختلف داده شود تا شاهد تخلفات نباشیم. 
  
کوره چینی تصریح کرد: عمدتاً پول‌های نامشروع از طریق فروش مواد مخدر، فروش و قاچاق اسلحه و انسان و تمام مواردی که از آن‌ها به عنوان پدیده‌های مخرب یاد می‌شود صورت می‌گیرد و همیشه باید از این موارد آگاه بود. 
  
وی ادامه داد: بخش خصوصی از مستعدترین نهادهایی است که در معرض پولشویی قرار دارد و باید این بخش نظارت خود را بر سیستم های مالی خود افزایش دهد. 
  
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر ارزهای خارجی، اعمال نظارت بر سیستم‌های پولی – مالی، تشکیل نهادها و تصویب قوانین مبارزه با پولشویی از جمله روش‌های مبارزه با پولشویی است که باید مورد توجه اصناف و بخش‌های مختلف قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار