مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از پنج هزار کانکس به مناطق زلزله زده استان وارد شده که تعدای از آنها نصب شده و تعدادی دیگر نیز در حال نصب است.
کد خبر: ۵۲۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 25 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا محمودیان، با بیان اینکه زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان به 1930 روستا و هفت شهرستان استان خسارت هایی وارد کرد، افزود: با توجه به گستردگی مناطق زلزله زده، حجم کار بسیار وسیع بود که خوشبختانه عملیات امداد و نجارت به خوبی و در زمانی کوتاه انجام و بیش از یازده هزار مصدوم این زلزله به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی به توزیع اقلام مورد نیاز بین زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: اگر چه در روزهای اول مقداری بی نظمی در توزیع اقلام را شاهد بودیم، اما در ادامه کارها نظم گرفت و با روند مناسبی توزیع اقلام صورت گرفت.

محمودیان به توزیع 92 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: در بحث مواد غذایی، پتو و نایلون برای پوشش چادرها نیز با کمک مردم نیازها برطرف شد و اکنون کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: 200 سرویس بهداشتی و 100 حمام صحرایی نیز در منطقه نصب شده و تعدادی دیگر در حال ارسال است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به پایان اسکان اظطراری زلزله زدگان، گفت: با توجه به برودت هوا و بارش باران سریعا به سمت اسکان موقت رفتیم و تاکنون نیز تعداد زیادی کانکس در مناطق زلزله زده نصب شده و این کار ادامه دارد.

وی با اشاره به ورود بیش از پنج هزار کانکس به مناطق زلزله زده، گفت: اولویت توزیع کانکس با خانوارهایی است که افراد خانواده خود را در زلزله از دست داده اند و یا واحد مسکونی آنها در زلزله بطور کامل تخریب شده است.

محمودیان با بیان اینکه مشکل آب، برق و گاز مناطق زلزله زده مرتفع شده، اظهار کرد: ادرات مناطق زلزله زده نیز با تاکید استاندار از هفته گذشته خدمت رسانی به مردم را آغاز کردند. ضمن اینکه مدارس نیز از امروز(شنبه) بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه زندگی در مناطق زلزله زده تا حدود زیادی به روال عادی برگشته، گفت: البته مردم این مناطق هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اما همه مسئولین تلاش خود را می کنند که در کوتاهترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شود.

محمودیان با بیان اینکه کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده و آواربرداری توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، گفت: امروز نیز تعدادی از آسیب دیدگان جهت دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

وی با تقدیر از کمک های مردمی از سراسر کشور، از مردم خواست کمک های خود را به سمت اهدای کانکس و سرویس بهداشتی و حمام سوق دهند.

محمودیان همچنین از مردم خواست کمک های غذایی خود را در اختیار هلال احمر، کانکس را در اختیار بنیاد مسکن و سرویس های بهداشتی و حمام را در اختیار شهرداری قرار دهند تا جهت توزیع و نصب آنها بر اساس نیاز منطقه اقدام کنند.

وی به تشکیل 16 جلسه مدیریت بحران استان از زمان وقوع زمین لرزه نیز اشاره کرد و گفت: این جلسات با ریاست استاندار و حضور وزار و مسئولین کشوری برگزار و 230 مصوبه داشته که همه آنها اجرایی شده است.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار