طبق تحقیقاتی در سال 90؛
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: طبق تحقیقاتی که جهاد دانشگاهی در سال 90 انجام داده بود، مشخص شد که 3.4 درصد جامعه خوزستان معتاد هستند
کد خبر: ۵۲۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 25 November 2017
علی حسن‌ زاده در این خصوص اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از افراد ناخواسته و با مصرف داروهایی جهت لاغری در باشگاه‌ها یا آرایشگاه‌ها به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. 
  
وی با اشاره به افزایش زنان معتاد در خوزستان اظهار کرد: آمار مبتلایان به اعتیاد در خوزستان رو به افزایش است که به تبع آن تعداد زنان معتاد نیز افزایش پیدا کرده است. 
  
این مقام مسئول در اداره کل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: طبق تحقیقاتی که جهاد دانشگاهی در سال 90 انجام داده بود، مشخص شد که 3.4 درصد جامعه خوزستان معتاد هستند که 10 درصد از این تعداد را زنان تشکیل می‌داد. 
  
حسن‌زاده  تصریح کرد: در حال حاضر یک کمپ ترک اعتیاد (مرکز اقامتی) ویژه زنان در خوزستان وجود دارد و یک مرکز TC (مرکز اجتماع درمان‌مدار) نیز برای زنان معتاد در حال احداث است. 
  
وی با بیان اینکه زنان معتاد بیشتر به دارو درمانی تمایل دارند و کمتر به مراکز ترک اعتیاد اقامتی مراجعه می‌کنند، گفت: در دزفول یک مرکز کمپ اعتیاد راه‌اندازی شد که به دلیل عدم استقبال زنان معتاد از این مرکز در حال حاضر در مرخصی موقت است. 
  
این کارشناس در امور اجتماعی افزود: در خوزستان نیاز به احداث کمپ ترک اعتیاد دیگری نداریم و تاکنون تنها کمپ خوزستان با ظرفیت 30 نفر نیز تکمیل نشده است. 
  
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه زنان معتاد از قشرهای مختلف جامعه هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد ناخواسته و با مصرف داروهایی جهت لاغری در باشگاه‌ها یا آرایشگاه‌ها به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. عمده زنان معتاد در خوزستان بین سن 25 تا 35 سال هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار