رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت: یکی از دلایل سرریز فاضلاب در آبادان، فرسوده و قدیمی بودن شبکه آب و فاضلاب این شهرستان است.
کد خبر: ۵۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 23 November 2017

علیرضا خلیلی نیا اظهار کرد:شبکه فاضلاب شهری آبادان متاسفانه مشکلات زیادی دارد ولی در چند ماه اخیر با همین امکانات محدود تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات موجود آن شده است.

وی افزود: بیش از 90 درصد از مشکلات و شکایات مردمی کاملا برطرف شد و آرامترین تابستان چند سال اخیر را پشت سر گذاشتیم.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه 66 هزار و 288 مشترک در آبادان از خدمات آبفا بهره مند هستند گفت : با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال آب ، بیش از 50 درصد آب استحصال و تصفیه شده در شبکه شهری هدر می رود.

خلیلی نیا با اعلام نیاز بودجه صد هزار میلیارد ریالی برای تصحیح شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت:درصد زیادی از شبکه آب و فاضلاب آبادان فرسوده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان ادامه داد : یکی از دلایل سرریز فاضلاب در آبادان، فرسوده و قدیمی بودن شبکه آب و فاضلاب این شهرستان می باشد به طوریکه برخی نقاط شهر فاقد شبکه آب و فاضلاب است و باید شبکه فاضلاب این مناطق اجرایی شود.

وی اظهار کرد:آذر ماه سال جاری کار لوله گذاری مناطق امیر آباد، بخشی از فیه و نقاط پراکنده مانند سده، شطیط، ذولفقاری و آبادان مرکزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه آغاز می شود.

خلیلی نیا افزود:دلیل دیگر اختلال در شبکه آب و فاضلاب آبادان، ریختن زباله های خانگی و پسماند مواد غذایی در جوی ها است که باعث گرفتگی معابر می شود و باید برای حل چنین مشکلات ریشه ای چاره ای اندیشید.

خلیلی نیا با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ نظافت شهری گفت: گسترش فرهنگ نظافت محیط کار و زندگی و نریختن زباله در جوی های شهر از راهکارهایی است که می توان برای کاهش مشکلات جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی در پیش گرفت.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبادان با اشاره به راه اندازی طرح آبرسانی در اروندکنار گفت: این واحد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه هفت هزار و 500 مترمکعب آب شرب از کانال احداثی رودخانه بهمنشیر را دارد.

وی هزینه اجرای این طرح را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد : عملیات اجرایی این طرح و تامین آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب آبادان قرار گرفت تا مشکل تامین آب آشامیدنی اروندکنار برطرف شود.

وی با اشاره به لایروبی 400 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری آبادان گفت: در آبادان به لحاظ کمیت آب مشکلی احساس نمی شود و با پایان لایروبی 750 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری به لحاظ کیفی نیز به استاندارد لازم می رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار