امام جمعه تویسرکان خواستار حل مشکل ازدیاد جمعیت عشایر و محدود بودن مراتع شد.
کد خبر: ۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 25 June 2015
امام جمعه تویسرکان گفت: ازدیاد جمعیت عشایر و محدود بودن مراتع یکی از مشکلات مهم است که نیازمند فکری اساسی است.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در حاشیه سرکشی به چادرهای عشایر و بررسی مشکلات آن‌ها با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «عشایر ذخایر انقلاب هستند»، اظهار کرد: عشایر قشر پرزحمت و مولد جامعه اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه دولت نسبت به نیازهای عشایر عنایت دارد، ادامه داد: خدمات بسیاری به عشایر ارائه شده، اما این به این معنا نیست که عشایر دیگر مشکلی ندارند، ما انتظار داریم بیش از پیش به امور این قشر تلاشگر رسیدگی شود.
امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه راه یکی از نیازهای ضروری در امور عشایر است، افزود: راه، توسط امور عشایر احداث شده؛ اما این مهم هر ساله نیاز به ترمیم دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.
وی با بیان اینکه دومین مسئله عشایر مشکل جدی آب است، گفت: طبق قول مساعد مدیرکل امور عشایر استان، آبرسانی با تانکر انجام خواهد شد، ما استدعا داریم این امر با مشارکت عشایر و عنایت بیشتر حل شود.
حجت‌الاسلام موحدی در ادامه از مسئولان خواست با استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا عشایر تویسرکان در زمان تردد مشکلی نداشته باشند.
وی حمایت عشایر در بحث تأمین علوفه را یکی از ضرورت‌ها دانست و بیان کرد: دولت در این زمینه عشایر را یاری رساند و در صورت امکان دام عشایر را نیز مانند گندم خریداری کند.
امام جمعه تویسرکان با تاکید بر اینکه به اعتقاد بنده زندگی عشایری نباید ماشینی شود، ابراز کرد: نباید با شیوه مشخص شده زندگی آن را تغییر دهیم؛ بلکه باید با ایجاد امکانات و حمایت از عشایر خدمات را به این قشر تاثیرگذار برسانیم.
وی با بیان اینکه بنده فکر می‌کنم ازدیاد جمعیت عشایر و محدود بودن مراتع یکی از مشکلات مهم است، افزود: با تدبیر دولت عشایر مازاد در روستاهای متروکه اسکان یافته و دام‌های عشایر صنعتی یا نیمه‌صنعتی شده، در این صورت هم زندگی سنتی عشایر و هم روستاها آباد می‌شود.
موحدی با تاکید بر اینکه این راهکار با حمایت دولت امکان‌پذیر است متذکر شد: در غیر این صورت مازاد جمعیت عشایر به داخل شهرها سرازیر شده و بیکاری و شهرنشینی کاذب بیشتر خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار