سفیر پاکستان در ایران گفت: پاکستان سومین شریک تجاری استان یزد است به طوري كه از این استان به پاکستان مبلغ 50 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است
کد خبر: ۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 16 February 2015

منطقه يزد، "نورمحمد جادمانی" در همایش اتحادیه صادرکنندگان استان یزد ضمن بيان اين مطلب، هدف از سفر خود و هیات همراهش به استان يزد را سفر کاری و تجاری دانست.

وي افزود: در این سفر زمینه‏‏های همکار بیشتر با تاجران و صاحبان صنایع استان مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم سهم بیشتری از واردات پاکستان به استان یزد اختصاص یابد.

جادمانی اظهار كرد: با توجه به این که دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر صادرات غیر نفتی تاکید دارند، استان یزد می‏‏تواند نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کند و ما نیز هر گونه اقدام برای تسهیل صادرات به پاکستان از طریق استان یزد را انجام خواهیم داد.

"محمدرضا بابايي" معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد نيز با کم نظیر دانستن ظرفیت‏‏ها و توانمندیهای استان یزد، گفت: درست است که یزد یک استان است اما به لحاظ منابع طبیعی و انسانی در حد و اندازه یک کشور عرض اندام می‏‏کند .

وي اظهار كرد: استان یزد به لحاظ منابع انسانی و وجود شخصیت‏‏های مذهبی، ملی و سیاسی زبانزد است و به لحاظ منابع طبیعی نیز با وجود 50 نوع ماده معدنی، دومین استان معدن‏‏خیز کشور است و بیش از 850 نوع محصولات معدنی در یزد تولید می‏‏شود.

وي با بيان اين كه در محصولات صنعتی نیز استان يزد اولین تولید کننده کاشی کشور است، عنوان کرد: علی رغم چالش‏‏های زیادی که در حوزه آب و بارندگی در استان وجود دارد، يزد در بخش کشاورزی نیز تامین کننده نیازهای کشور است.

بابایی ادامه داد: استان يزد با تولید 60 هزار تن پسته در طول سال دومین تولید کننده پسته در کشور، با تولید 90 هزار تن انار در طول سال چهارمین تولید کننده انار درکشور و با تولید 350 هزار تن محصولات گلخانه‎‎ای در طول سال سومین استان کشور در این حوزه است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد با اظهار امیدواری در مورد گسترش روابط دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: در 9 ماهه اول سال جاری مبلغ 36 میلیون دلار صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به پاکستان صورت گرفته ولی ظرفیت صادرات استان یزد به پاکستان بسیار بیشتر از این است.

بابایی اظهار كرد: بخش قابل توجه‏‏ای از تاجران خوشنام در کشورهای هند و پاکستان، یزدی‏‏ها هستند که در سال‏‏های دور به علت مشکلات کم آبی استان به این کشورها مهاجرت كرده‎‎اند و امیدواریم با تعامل خوبی که بین مسئولین ایران و پاکستان وجود دارد، بسترهای لازم فراهم و از این ظرفیت‏‏ها و توانمندی‏‏های ارزشمند به خوبی استفاده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار