معاون سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید کمبود آب را جدی بگیرند
کد خبر: ۵۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 07 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: به نقل از سایت اطلاع‌رسانی ستاد احیای دریاچه ارومیه مسعود تجریشی در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی با بیان اینکه دما در مقایسه با سالیان گذشته افزایش یافته و بارش‌ها کاهش پیدا کرده است،گفت: البته با افزایش دما تبخیر بیشتر شده و نیاز به گیاه نیز افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که به این عوامل توجه کنیم، مشخص می‌شود چرا طراز دریاچه ارومیه نسبت  به سال گذشته کاهش پیدا کرده که علت آن موارد گفته شده است، ضمن اینکه در دریاچه ارومیه نوسات اقلیمی به صورت جدی خواهد بود، بنابراین باید مصرف آب کاهش پیدا کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه مجلس، دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید کمبود آب را جدی بگیرند، افزود: باید مصرف آب دربخش کشاورزی کاهش پیدا کند، البته کاهش مصرف آب دارای تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، بنابراین در علت کاهش طراز آب دریاچه ارومیه دلایل روشن بوده و نباید به دنبال مقصر بود.

تجریشی خاطرنشان کرد: به طور حتم همه باید تصمیم بگیرند که اگر به دنبال احیاء دریاچه ارومیه و دیگر تالاب‌ها هستیم، باید سهم برداشت از منابع آب حداقل 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار