رئیس‌جمهور آمریکا در ژاپن با شدت بخشیدن به لحن تند خود علیه پیونگ‌یانگ گفت هیچ رژیمی نباید عزم و اراده این کشور را دست کم بگیرد.
کد خبر: ۵۱۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 05 November 2017

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه پس از ورود به ژاپن به عنوان نخستین بخش از سفر دوره‌ای خود به آسیا، لحن تند خود را علیه کره شمالی شدت بخشید و گفت آمریکا و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و «هیچ دیکتاتوری» نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم بگیرد.

او در آغاز این سفر ۱۲ روزه خود تلاش خواهد کرد در بحبوحه تنش‌های فزاینده بر سر آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، از طریق برگزاری نشست‌هایی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، جبهه‌ای واحد با این کشور علیه پیونگ‌یانگ تشکیل دهد.

ترامپ: هیچ رژیمی نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم بگیرد

رئیس جمهور آمریکا در جمع صد‌ها نفر از نیرو‌های آمریکایی و ژاپنی در پایگاه هوایی یوکوتا در غرب توکیو افزود: «هیچ دیکتاتور، هیچ رژیم و  هیچ ملتی نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم بگیرد.»

او تصریح کرد: «ما در دفاع از آزادی خودمان هرگز کوتاه نخواهیم آمد، هرگز استثناء قائل نخواهیم شد و هرگز سست نخواهیم شد.»

ترامپ: هیچ رژیمی نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم بگیرد

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هنگام عزیمت به ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران در داخل هواپیمای اختصاص رئیس جمهور آمریکا گفته بود درمورد اضافه شدن نام کره شمالی به فهرست حامیان تروریسم به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

ترامپ گفت: «پیام من به مردم کره شمالی این است که آن‌ها مردمی بزرگ و گرم‌تر از آن چیزی هستند که جهان واقعا از آن مطلع است».

او از داخل هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌کند در سفر آسیایی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار کند.

شینزو آبه پیش از ورود ترامپ به ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از این سفر به عنوان فرصتی برای تعمیق روابط دوجانبه از طریق تقویت «دوستی و اعتماد» بین سران دو کشور، استقبال می‌کند.

او افزود امیدوار است (در دیدار با ترامپ) گفتگو‌هایی جامع درباره مسائل بین‌المللی از جمله کره شمالی داشته باشد.

ترامپ و آبه قرار است عصر یکشنبه در زمینی گلف بازی کنند که قرار است در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ توکیو از آنجا استفاده شود. گفتگوی بیشتر بین سران آمریکا و ژاپن قرار است روز دوشنبه برگزار شود.







منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار