رئیس آموزش وپرورش استثنایی قزوین:
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: ۲۲۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه معادل یک درصد جمعیت دانش آموزی استان در مدارس ۲۲ گانه استثنایی قزوین تحصیل می کنند.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 02 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید معرفت الله احمدی در اولین همایش آموزش و توانمندسازی معلمان کلاس اول شهر قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهارداشت: پذیرش دانش آموزان دارای نیازهای ویژه از سال ۷۰ آغاز شد و در سال ۹۲ شیوه نامه آن از سوی شورای عالی آموزش و پرورش کشور به استانها ابلاغ و کارهای آموزشی به صورت رسمی عملیاتی شد.

وی افزود: از ۲۱۶ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در استان قزوین حدود یک درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که در حال حاضر یک هزار و یکصد دانش آموز در مدارس ۲۲ گانه استثنایی و ۱۱۰۰ نفر هم در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و از خدمات توانبخشی و تحصیلی آموزش و پرورش برخوردارند.

احمدی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و تقویت آمادگی برای ورود به جامعه و زندگی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین اهداف آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین است که در این راستا دوره های طرح، پذیرش مشروط و دوره پذیرش بدون قید و شرط در مدارس استثنایی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین بیان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که دانش آموزان با نیازهای ویژه چرا باید فقط در مدارس استثنایی تحصیل کنند در حالی که لازم است شرایطی را فراهم کنیم تا این دانش آموزان نیز مانند همسالان عادی خود بتوانند در جامعه حضور پیدا کرده و در مدارس عادی تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: تنها با این نگاه می‌توان امیدوار بود معلولان و دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند جایگاههای بالایی در حوزه تحصیلی کسب کنند.

احمدی گفت: خیرینی چون آقای موسوی در شناساندن توانمندی معلولان نقش موثری داشته اند و باید از حضور اینگونه افراد برای رسیدگی به امور معلولان دانش آموز استفاده بیشتری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار