نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نامه منتشر شده برای طرح سوال از رئیس جمهور در رابطه با دریاچه ارومیه به صورت مشترک توسط نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی و غربی تنظیم شده است.
کد خبر: ۵۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 01 November 2017

احمدعلیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به نامه نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور در رابطه با دریاچه ارومیه اظهار کرد: نامه منتشر شده برای طرح سوال از رئیس جمهور در رابطه با دریاچه ارومیه به صورت مشترک توسط نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی و غربی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این نامه شفاف‌سازی علامت سوال‌های ایجاد شده در رابطه با سرنوشت دریاچه ارومیه است، ابراز کرد: زمانی که فصل انتخابات بود موضوع احیای دریاچه را به امتیاز و فرصت تبلیغات برای خودشان تبدیل کرده بودند ولی زمانی که انتخابات تمام شد همه وعده‌ها نیز با انتخابات تمام شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با توجه به انتشار بررسی‌های میدانی دریاچه ارومیه، همه شاهد وضعیت نامناسب و وخامت حال این دریاچه شده‌ایم و از آنجایی که نجات این دریاچه جزو وعده و قول‌های انتخاباتی رئیس جمهور بود، می‌خواهیم در صحن مجلس پاسخگویی این وضعیت پیش آمده باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ستاد احیای دریاچه ارومیه تدابیر و کارکرد موثری برای احیای دریاچه ارومیه انجام نداده، از این رو نمایندگان دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی با تنطیم نامه‌ای خواستار طرح سوال از رئیس جمهور هستند که البته این حق مسلم نمایندگان نیز است.

بیگی با اشاره به حدنصاب امضاهای زیر نامه که منطبق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، می‌تواند رئیس جمهور را به مجلس بکشاند، ادامه داد: تنها مشکل در طرح سوال، رئیس مجلس است که تمایلی به طرح سوال از رئیس جمهور ندارد.

وی افزود: سوال در رابطه با احیای دریاچه ارومیه دومین سوالی است که نمایندگان از رئیس جمهور داشته و عینیت پیدا کرده که رئیس مجلس قبول نکرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دو هفته گذشته موضوع طرح سوال در مجلس مطرح شد که آقای مطهری اعلام کردند شرایط برای طرح سوال فراهم است ولی جزو اختیارات رئیس مجلس است که موضوع را قبول و یا رد کند که به احتمال قوی برای طرح سوال در مورد دریاچه ارومیه از گزینه رد موضوع استفاده خواهد کرد.

وی ابراز کرد: این کارها و اقدامات از سوی رئیس مجلس قطعاً تاثیر زیادی در انتخابات رئیس مجلس در دوره بعدی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ /40 /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :