کد خبر: ۵۱۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 29 October 2017
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اصل نخست موفقیت در پدافند غیرعامل است.
به گزارش ایرنا علی اصغر میرشکاری روز شنبه در نشست رابطان پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است که به برنامه ها، هدفها، راهبردها و ساختار پدافند غیرعامل بپردازیم.
وی هفته پدافند غیرعامل را فرصتی مغتنم برای فرهنگ سازی آن در جامعه دانست.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل همزاد زندگی بشر است، افزود: باید با هدف حفظ سلامت افراد جامعه پدافند غیرعامل را وارد زندگی مردم و سیاست های اصلی جامعه کرد.
وی از اختصاص بودجه به پدافند غیر عامل توسط دولت در بودجه امسال خبرداد و افزود: قانون بودجه سال 96 تمامی دستگاههای اجرایی را موظف کرده یک درصد از اعتبارات عمرانی هر طرح را به این امر اختصاص دهند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروزه جنگ ها در جهان نوین شده اند و تاکید بر مساله پدافند غیرعامل از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
میرشکاری ایمن سازی، ایجاد بستر مناسب و نگاه انسانی به طرح ها و زیربناها برای جلوگیری از خطرات احتمالی و حفظ جان انسانها را از دیگر وظایف پدافند غیر عامل برشمرد.
وی افزود: هر طرحی که اجرا می شود پدافند غیر عامل آن باید بررسی و ایمن سازی شود.
رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اعلام افزایش 30 درصدی آمار زائران اربعین گفت: در ایام محرم و صفر 42 هزار نفر از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان به قصد سفر به عتبات عالیات از مرز میرجاوه وارد این استان شده اند.
به گزارش ایرنا ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار