برای راه‌اندازی این پایانه بار هوایی 450 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی آن، اعتبار هزینه شده عمدتا صرف تامین شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی شده است.
کد خبر: ۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ 15 February 2015

کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی این پایانه بار هوایی 450 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی آن، اعتبار هزینه شده عمدتا صرف تامین شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی شده است.

کارگو بستری مناسب برای توسعه صادرات و بهبود فضای کسب و کار به شمار می‌رود و می‌تواند تحولی شگرف در جهت سهولت دسترسی به بازارهای جهانی فراهم کند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه بین‌المللی تبریز که با حضور رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌برداری از این پایانه می‌تواند چشم‌انداز صادرات از گمرکات استان را به بیش از دو میلیارد دلار افزایش دهد.

ضمن قدردانی از پیگیری ویژه دکتر مسعود کرباسیان برای راه‌اندازی این پایانه، خاطرنشان کرد: ایجاد کارگو یکی از خواسته‌های اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان است که از سال 88 اقدامات زیادی برای آن انجام شده اما به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: در تیر ماه امسال پیگیری‌های جدید برای راه‌اندازی گمرک کارگو انجام شد و در طی دو ماه تلاش جدی در شهریور ماه آماه بهره‌برداری شد که بنده آن را مصداق عینی مدیریت جهادی می‌دانم.

جبارزاده با بیان این که راه‌اندازی کارگو نتیجه تلاش جمعی دستگاه‌های استانی و بسیج امکانات موجود بود، افزود: برای راه‌اندازی کارگو 45 میلیون تومان هزینه شده است که عمدتا برای تامین زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی بوده و بسترهای اصلی آن از امکانات موجود تامین شده است.

وی با اشاره به اهمیت کارگو در کاهش زمان و هزینه صادرات، گفت: سامانه اظهار کارگو 24 ساعته بوده و نیازی به حضور فیزیکی صادرکنندگان برای انجام فرایندهای صادراتی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین راه‌اندازی کارگو را فرصتی برای ایجاد بازارهای جدید در کشورهای همسایه دانست و بر فعال شدن میزهای تجاری با همکاری اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های صادراتی تاکید کرد.

وی همچنین استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز ورودی استان و اختصاص بودجه برای تامین آن از سوی گمرک، به روز کردن دستگاه‌های بازرسی در گمرکات استان و راه‌اندازی گمرک تخصصی طلا و جواهر و صنایع دستی باارزش در استان را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :