استاندار خوزستان گفت: بحث تخصیص آب فاز دوم طرح 550هزار هکتاری توسط وزارت نیرو امضا و مصوبه دولت شده است اما متاسفانه مسایلی پیش آمده و وزارت نیرو هیچ همراهی برای اجرای فاز دوم طرح ندارد .
کد خبر: ۵۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 25 October 2017
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان که امروز، دوم آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری طرحی است که با دستور مقام معظم رهبری در سال 76 با حجم بالاتری برای استان در نظر گرفته شد و در سال 92 با دستور رییس جمهور اجرایی شد .

وی افزود: آقای کلانتری رییس فعلی سازمان محیط زیست و خانم ابتکار رییس سابق این سازمان که هفته ای دو بار رییس جمهور را در جلسات هیات دولت ملاقات می کنند می توانند در خصوص مسایل زیست محیطی طرح 550هزار هکتاری با رییس جمهور مسایل را مطرح کنند .

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر توسعه استان درگیر مسایلی شود و کار متوقف شود، مشکلی حل نخواهد شد و باید در محلی طرح موضوع شود که امکان حل آن وجود داشته باشد زیرا با شکایت از مدیران اجرایی طرح 550هزار هکتاری مشکلی حل نمی شود .

شریعتی عنوان کرد: وزارت نیرو هر روز برای مساله تخصیص آب طرح 550هزار هکتاری یک مساله را مطرح می کند. هنوز هیچ کاری در بحث فاز دوم و اجرای آن صورت نگرفته است و سازمان محیط زیست اجازه دهد تا فاز اول به اتمام برسد و برای فاز دوم طرح حتما پیوست زیست محیطی دریافت می شود .

وی عنوان کرد: اداره کل محیط زیست خوزستان باید همکاری کند تا فاز اول طرح 550هزار هکتاری به نتیجه برسد سپس برای فاز دوم و دریافت پیوست زیست محیطی تصمیم گیری خواهیم کرد. سازمان محیط زیست شکایت خود را پس بگیرد تا بتوان مشکلات را حل کرد و سپس برای فاز دوم حتما پیوست زیست محیطی دریافت خواهد شد .

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم مشکل سازمان آب و برق خوزستان در بحث 440میلیارد تومان حل شود زیرا با پیگیری های انجام گرفته از صندوق توسعه ملی، این صندوق موافق جا به جایی این پول است تا در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد. وزارت جهاد کشاورزی نیز موافق انتقال این پول است و امیدواریم این جا به جایی به سازمان آب و برق خوزستان انجام شود .

شریعتی ادامه داد: بحث تخصیص آب فاز دوم طرح 550هزار هکتاری توسط وزارت نیرو امضا و مصوبه دولت شده است اما متاسفانه مسایلی پیش آمده و وزارت نیرو هیچ همراهی برای اجرای فاز دوم طرح ندارد .

وی خاطرنشان کرد: جلساتی تشکیل شده است تا مشکل تخصیص آب مورد نیاز فاز دوم حل شود اما وزارت نیرو به تعهداتی که در جلسه می دهد، عمل نمی کند. در این زمینه قرار است جلسه ای با حضور آقای جهانگیری و سایر مسولان وزارت نیرو و کشاورزی برگزار شود تا مشکل حل شود .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار