این روزها خبرهای متعددی از بانک مرکزی در خصوص سامان دهی موسسات و صندوق ها شنیده می شود. برخی از این اطلاع رسانی ها موجب ایجاد تشنج در بازار پولی کشور می گردد.
کد خبر: ۵۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 21 June 2015
بر اساس اعلام بانک مرکزی موسسات اعتباری آرمان، نور، افضل توس، ثامن و بانک مهر اقتصاد از موسسات فعال در حوزه پولی کشور می باشند که در حال تطبیق شرایط خود با استانداردهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی هستند.
جالب اینجاست که بر طبق اعلام خود بانک مرکزی20درصد منابع پولی کشور در اختیار این 5 موسسه قرار دارد. این بدان معناست که مشتریان و سپردگذاران بسیاری در این موسسات سپرده دارند.
تجربه تلخ منحل شدن موسسه میزان نشان داد منحل نمودن بک موسسه موجب ایجاد تشنج در بازار پولی کشور می گردد. متاسفانه مسئولین قضایی و بانک مرکزی در روزهای اخیر بارها و بارها بدون توجه به مشتریان بیشمار این موسسات خبرهایی دال بر منحل نمودن برخی موسسات منتشر نموده اند.
مسئولین بایستی توجه داشته باشند که اینگونه اطلاع رسانی مبهم موجب ایجاد جو منفی و تشنج در حوزه پولی کشور می گردد. 

طبق اعلام بانک مرکزی برخی از موسسات در حال انجام روند تکمیل مدارک و اخذ مجوز خود می باشند در این شرایط موسساتی همچون آرمان ، نور ، ثامن ، افضل توس که در حال طی نمود روند اجرایی اخذ مجوز خود هستند مدام از لحاظ مشتریان خود تحت فشار می باشند. بهتر است بانک مرکزی تبعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی منحل شدن چند موسسه همزمان با هم را در نظر بگیرد و سپس با دقت نظر و شفافیت در خصوص آنها اطلاع رسانی کنند.
قطعا موسساتی که با هم 20درصد منابع پولی کشور را در اختیار دارند از ساختار قوی و مشتریان فراوان برخوردار هستند که برخورد غیر اصولی با آنها موجب تشنج در بازار می گردد.
انتظار می رود بانک مرکزی روند اعطای مجوز به موسسات فوق را سرعت ببخشد و در هنگام اطلاع رسانی در خصوص این موسسات دقت نظر داشته باشد تا از هرگونه تشنج در بازار جلوگیری به عمل آید


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار