مدیرکل فنی حرفه ای استان یزد گفت: با همکاری فرمانداران نیازسنجی رشته های فنی در همه روستاهای استان یزد صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 21 June 2015
به گزارش تابناک یزدحبیب الله کارگر دردیدار با فرماندار اردکان با اشاره به اینکه در استان یزد 17 مرکز ثابت فنی و حرفه ای دایرمی باشد افزود: دو مرکزآموزشی خواهران و برادران در شهرستان اردکان است که خوشبختانه دارای چارت سازمانی می باشد و مربیانی که دارای شرایط خاص باشند استخدام می شوند .

وی اضافه کرد: ارائه آموزش ها برحسب تقاضا محوری به جای عرضه محوری است و این از رویکرد های جدید سازمان است .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه سعی نموده ایم رشته هایی را انتخاب کنیم که براساس نیاز شهرها ، روستاها ، نوع صنعت و اقلیم آن منطقه باشد تصریح کرد: براساس درخواست مردم برنامه ریزی انجام می دهیم .

کارگر با اشاره به اینکه در دو مرحله نیازسنجی آموزشی در سطح استان یزد صورت گرفته است اظهار کرد: سومین مرحله به سمت روستاهای استان یزد و شهرستان ها است .

وی ادامه داد: مقامات ارشد دولت نیز بر اجرایی شدن این طرح به منظور توانمندسازی روستاها و مناطق محروم تاکید دارند و با یک برنامه ریزی آموزشی می توان نیازهای شغل موجود را مرتفع و مهارت های افراد ارتقا داد ، ظرفیت ها بالاتر برود و در اصل آن افراد می توانند فرصت شغلی نیز ایجاد کنند .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به اینکه همه ما باید دست به دست هم بدهیم و عدالت اجتماعی و فقرزدایی که دولت مدنظر دارد با ارائه خدمات به مناطق محروم و ایجاد فرصت شغلی ایجاد نماییم افزود: در قالب این طرح دهیاران ، بخشداران و فرمانداران می توانند درگیر این موضوع شوند تا این طرح به نتایج مثبتی دست یابد و برنامه ریزی آموزشی اجرا شود .

وی خاطرنشان کرد: اگر در روستاها آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شود شخص می تواند با راه اندازی کسب و کار، نیاز خود و خانواده اش را تامین کند و دیگر دلیلی برای مهاجرت به شهر وجود نخواهد داشت.

حسین اسماعیلی فرماندار اردکان نیز در ادامه ضمن تقدیر ازفعالیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با بیان اینکه نیازسنجی روستایی و شناسایی حرفه های مهارتی مورد نیاز هر روستا از برنامه های نظام مند آموزش فنی و حرفه ای است گفت: این مراکز نقش بسزایی در توسعه زیرساخت های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دارند.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار