فرمانده نیروی انتظامی فارس از رونمایی سامانه‌های نظارتی، کنترل تخلفات و پایش هوشمند حمل و نقل ناوگان عمومی در فارس خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 08 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس اظهار کرد: سامانه‌های نظارتی، کنترل تخلفات و پایش هوشمند حمل و نقل ناوگان عمومی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان در پلیس راه شمال فارس به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه علاوه بر نظارت پلیس راه در جاده‌ها و حمل و نقل، شاهد کاهش تصادفات و تخلفات جاده‌ای خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس تصریح کرد: ۱۳۶ دوربین ثبت تخلفات و ۳۵ دوربین نظارتی عبور و مرور وسایل نقلیه، وضعیت راه‌ها را رصد و به این مراکز مخابره می‌کنند.

گودرزی گفت: در اتاق مانیتورینگ پلیس راه شمال فارس کاربران شبانه روز این مسیر‌ها را پایش و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مسدود شدن جاده، ترافیک و بروز حادثه موضوع را اعلام می‌کنند و نیرو‌ها با سرعت عمل بیشتر به آن منطقه اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این سامانه‌ها همچنین پایش هوشمند حمل و نقل ناوگان عمومی نیز دیده شده است که بر کار رانندگان اتوبوس‌ها نظارت می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به اینکه با اجرای این سامانه، ایمنی سفر بیشتر می‌شود، تصریح کرد: این سامانه نظارتی در همه اتوبوس‌ها به صورت جی پی اس و دوربین نصب شده است و در نقاط مختلف کشور قابل رویت و پیگیری است.

سردار گودرزی آگاهی راننده از وضیعت جاده ها، وضعیت آب و هوا و اعلام مسدود شدن مسیر را از مزیت‌های این سامانه برشمرد و بیان کرد: در این سامانه علاوه بر اینکه رفتار‌های ترافیکی و شخصی راننده به مرکز مانیتورینگ ارسال می‌شود، پلیس راه و ناوگان حمل و نقل نیز اطلاعات لازم را به راننده اعلام می‌کنند.

وی افزود: سامانه سپهتن قرار است در ناوگان حمل و نقل کالا و حمل و نقل فرآورده‌های نفتی نیز به منظور جلوگیری از قاچاق آن‌ها نصب و راه اندازی شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار