رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری کامیون‌های حامل مواد سوختی و سواری‌های عمومی بین‌شهری باید نسبت به نصب سامانه سپهتن بر روی خودروی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 24 September 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: کامیون‌های حامل مواد سوختی و سواری‌های عمومی بین‌شهری از اول مهر تا آخر آبان 96  فرصت دارند تا نسبت به نصب این سامانه اقدام و در غیر این صورت از تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی استان  جلوگیری و برابر مقررات مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت .

وی ادامه داد: با نصب این سامانه، سرعت تردد بین‌شهری کنترل و خطرات ناشی از تصادفات، تخلفات و سوانح به شکل گسترده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس‌راه ایلام با اشاره به اینکه این سامانه کلیه فعالیت‌های غیرقانونی رانندگان را ضبط و هشدارهای لازم را نیز از طریق دستگاه  صوتی به آن‌ها انتقال می‌دهد، گفت: درصورتی‌که رانندگان قوانین را  رعایت ننمایند به‌محض نزدیک شدن به پاسگاه‌ها در زمان تخلیه اطلاعات از طریق  سرور اصلی پلیس‌راه عملکرد وسیله نقلیه را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد داد و با راننده متخلف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت .

وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه مجهز به این سامانه در هنگام شروع به رانندگی باید گواهینامه خود را در داخل دستگاه قرار داده باشند تا بتوانند رانندگی کنند.

همتی‌زاده گفت: رانندگان در طول شبانه‌روز فقط ۹ ساعت مجاز به رانندگی است و هر ۴ ساعت یک‌بار رانندگی به‌طور مداوم باید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت نمایند و یا در مسیرهای طولانی باید راننده کمکی به همراه داشته باشند .

همتی‌زاده گفت:این سامانه با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان تلاشگر و زحمتکش بستری برای شناسایی این رانندگان را  فراهم نموده و سلامتی ایمنی خود رانندگان را تضمین می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار