فرماندار:
فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان غیر فعال هستند.
کد خبر: ۴۹۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، ولی اله حیاتی در شورای اشتغال خرمشهر خواستار تشکیل کارگروهی خاص و برگزاری جلسات ویژه برای رسیدگی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و کارخانجات غیر فعال در این شهرستان شد و اظهارکرد: برای وضعیت اشتغال در خرمشهر باید برنامه ریزی وجود داشته باشد و جلسات کارگروه اشتغال باید کاربردی و به صورت هر دو هفته یک بار برگزار شود.
وی با اشاره به غیر فعال بودن  بسیاری از واحد صنعتی در شهرک صنعتی خرمشهر، افزود: در کارگروهی متشکل از روسای ادارات صنعت معدن تجارت، شهرک صنعتی خرمشهر و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات کارخانجات از جمله مشکلات بانکی این واحد های صنعتی بررسی و احصا شود تا در جلسات شورای اشتغال که با حضور مدیر عامل بانک مربوطه یا هر فرد تاثیرگذار دیگری برگزار می شود مطرح و نسبت به رفع مشکل رایزنی شود.

فرماندار خرمشهر سرمایه گذاری را نیز محور مهم دیگری  در توسعه و رفع بیکاری خواند که نیازمند توجه ویژه دانست و اظهار کرد: در کارگروه دیگری با محوریت اداره صنعت معدن و تجارت نیز باید مشکلات سرمایه گذاران احصاء شود همچنین در جلسات شورای اشتغال  باید از سرمایه گذارن نیز دعوت کرد.

حیاتی به موضوع اشتغال در روستاها نیز اشاره کرد و خواستار بهره گیری روستاها از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی برخی دستگاه ها همچون بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید شد.

وی بیان کرد: می توان طرح های اشتغالزایی توجیه شدنی را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرد و تولید را تقویت کرد.

فرماندار خرمشهر همچنین به تسهیلات تعریف شده برای روستاهای مرزی اشاره کرد و گفت: روستاهای  مسیر شلمچه می توانند از این تسهیلات در نظر گرفته شده در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی بر ظرفیت عظیم گردشگری در روستاهای غرب کارون و حفار خرمشهر، همچنین ظرفیت های آبی و حوزه دریا، کشاورزی و شیلاتی برای ایجاد اشتغال در روستا ها تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار