همزمان با سالروز شهادت دکتر چمران
تابناک : همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ، به رسم هر سال ، یادواره ای با عنوان روز شهرستان ساوه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد
کد خبر: ۴۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 18 June 2015

به گزارش تابناک مرکزی ، یادواره شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان روز شهرستان ساوه، با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، احمدرضا زرگر مسئول اداره اجتماعی ستاد کل سپاه پاسداران، محمد بهاروند معاون استاندار و فرماندار ساوه ، سرهنگ مجید احمد جعفری فرمانده سپاه ناحیه ساوه و سایر مسئولین محلی و مردم ساوه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهید چمران با مدیریت جهادی توانست با کمترین نیرو، تجهیزات و امکانات بواسطه سازماندهی نیروها و کمک های مردمی در جنگ های مختلف موفق باشد گفت:او یک مدیر توانمند بود که قبل از اینکه در ایران شناخته شود در جهان بخاطر اقداماتش در آمریکا، مصر و لبنان شناخته شده بود زمانی که یاسر عرفات رقص صلح با اسراییل مکار برپا می کرد گروه او در لبنان برای اولین بار در تاریخ، تانکهای اسراییل را به آتش کشیدند.

چمران افزود: ایجاد و سازماندهی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی، دانشجویان مسلمان در آمریکا و ایجاد وسازماندهی یک سازمان زیر زمینی برای آموزش مجاهدین ایرانی و مسلمان در مصر و بنا نهادن سازمان عمل در لبنان به عنوان ریشه اولیه حزب الله از اقدامات این شهید بزرگوار بود.

شهید چمران با مدیریت جهادی توانست در جنگ موفق باشد

وی علم و دانش توام با خلوص و تقوا را شاکله اصلی تفکر جهادی شهید چمران دانست و بیان کرد: ساخت اولین موشک و زیر دریایی در اوایل جنگ، مقاومت در پاوه با 50 نیروی سپاهی و کرد در برابر 12هزار نفر از ضد انقلاب و طرح آب انداختن دشت برای جلوگیری از اشغال اهواز نشان از درایت او دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشکیل ستاد جنگ های نامنظم افزود: او در حین فرماندهی نظامی، مدیریت اقتصاد جبهه و حتی آشپزخانه را با امکانات موجود برعهده داشت.

وی با اشاره به تشییع پیکر 270 شهید دوران دفاع مقدس گفت: شهدای غواص با دست بسته به شهادت رسیدند تا شاید ما که دستانمان باز است به خود بیاییم و در مقابل زیاده خواهی  دشمن بایستیم.

 چمران تصریح کرد: امید ما نباید به آن سوی آبها ، دیگران و حتی فقط ساخته های خودمان باشد بلکه امید اصلی به خداوند متعال است.

وی بیان کرد: یاد شهدا استمرار راه شهدا است و بسیار ارزشمند است البته شهدا نزد خدا رزق دارند و نیازی به این مراسم ها ندارند بلکه ما نیاز داریم تا انقلاب و هویت کشور را زنده نگه داریم.

استقبال مردم از این یادواره، نشان از فراموش نشدن یاد و خاطره کسانی است که جان خود را در راه خدا فدا کردند تا امنیت در کشور برقرار باشد و عده ای اشرار و مزدور  به نام دین جان دیگر پیروان ادیان الهی را نگیرند

شهید دکتر مصطفی چمران ساوه ای در 31خرداد ماه 1360در مصاف با مزدوران ارتش بعثی عراق در منطقه دهلاویه به شهادت رسید که روستای چمران شهرستان ساوه زادگاه پدری سردار شهید دکتر چمران است و همه ساله به مناسبت سالروز شهادتش مراسم مختلفی در شهرستان ساوه برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار