تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به توسعه دارالشفای شاهچراغ(ع) گفت: در حال حاضر عملیات عمرانی توسعه دارالشفاء پایان یافته و نیازمند حمایت مسئولان و خیران برای ارتقا به بیمارستان است.
کد خبر: ۴۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 18 June 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شاهچراغ(ع): آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در جلسه هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس که در شاهچراغ(ع) برگزار شد اظهار داشت: مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس در 12 سال گذشته با تلاش‌های پیگیر و خالصانه خود در حوزه سلامت به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

تولیت شاهچراغ(ع) بیان کرد: وجه اشتراک این آستان مقدس با مجمع خیرین تأمین سلامت در این است که هردو پناهگاه مردم هستند و اگر تدابیری در زمینه همکاری و تعامل این دو مجموعه اندیشیده شود برای هر دو طرف راهگشا و مفید است.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس ساخت درمانگاه و بیمارستان توسط  خیرین در در هر نقطه میهن اسلامی را مبارک دانست و گفت: این اتفاق در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) ارزش مضاعف دارد چراکه تأثیر معنویت در شفاء بیمار غیر قابل انکار است و بیماری که به دارالشفاء این حرم شریف مراجعه می‌کند به دو امید طلب شفاء از این امامزاده کریم و بهره‌گیری از واسطه شفاء پزشک و دارو آمده است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه دارالشفاء کنونی شاهچراغ(ع) در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) نیست افزود: در سال های اخیر شیراز به عنوان یک قطب توریستی درمانی در منطقه خاورمیانه مطرح شده و با توجه به حضور مستمر گردشگران خارجی در این حرم مطهر، نقش آبرویی و هویتی دارالشفاء حرم مطهر در نگاه زائرین و میهمانان خارجی حائز اهمیت است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه فضای لازم برای توسعه دارالشفاء تأمین شده و عملیات عمرانی آن نیز به پایان رسیده است گفت: ادامه این مسیر نیازمند حمایت مسئولان و خیران است.

وی تجهیز دارالشفاء خیریه در جوار آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) را ضرورت اساسی در حوزه بهداشت و سلامت اقشار محروم و نیازمند اطراف حرم مطهر و دیگر نقاط شهر دانست و تصریح کرد: مسئولان و خیرین باید در راستای تأمین سلامت اقشار مستضعف، همّت مضاعف داشته باشند.

تولیت شاهچراغ(ع) با با اشاره به رشد و توسعه سومین حرم اهل بیت(ع) در سال‌های اخیر و ضرورت ارتقاء توان خدمت رسانی در درمانگاه آستان مقدس متناسب با شأن و جایگاه آن گفت: در آینده‌ای نزدیک بیمارستان حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌صورت مجموعه ای از کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، پاراکلینیکی آزمایشگاهی و رادیولوژی، دندانپزشکی، روانشناسی خانواده، پزشک خانواده، فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات ساخته می‌شود.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه دارالشفاء حرم حضرت شاهچراغ(ع) یک درمانگاه خیریه است افزود: سیاست‌های حمایتی بخش‌های دولتی و همکاری خیران باید متناسب با سطح خدمات خیریه‌ای که در این درمانگاه ارائه می‌شود ارتقاء یابد تا از برکت این امامزاده کریم، قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه نگران تأمین هزینه های بهداشت و درمان نباشند.
برچسب ها: شاهچراغ ، دارالشفا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار