مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب گفت: هرمزگان از جمله استان هایی است که در بحث آب با مشکلات جدی مواجه است و خشکسالی در این استان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 18 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، محمد حاج رسولی ها چهارشنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد: رفع بحران آب در هرمزگان نیازمند تلاش و برنامه ریزی هر چه بیشتر مسوولان استان و همچنین مشارکت شهروندان در صرفه جویی است.
 
وی در خصوص بحث صرفه جویی و مصرف بهینه که بیشتر در بخش خانگی مورد تاکید است ،گفت: از بین رفتن چاه در بخش کشاورزی تنها ممکن است اراضی محدود زیر پوشش آن را دچار خسران کند.
 
مشاور وزیر نیرو ادامه داد: اما در بخش شرب می تواند یک کانون جمعیتی را دچار مشکل در تامین آب کند و به این دلیل صرفه جویی در این بخش اولویت دارد تا منابع آبی آن دچار خسران نشود.
 
وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان، خاطرنشان کرد: بحران کم آبی در این استان مساله ای بسیار جدی است و باید نگاهی ویژه به آن داشت.
 
حاج رسولی ها بیان کرد: اگر چه مسوولیت ها فرصت خوبی برای خدمتگذاری است اما این فرصت اندک است که البته با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی این فرصت اندک می تواند منشا خدمات شایسته ای به مردم باشد.
 
استاندار هرمزگان نیز در این آیین ضمن تشکر از زحمات محمد باقر حیدری مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید میانگین بارندگی در استان، امسال در تمامی بخش ها با مشکلات جدی روبرو هستیم.
 
جاسم جادری بیان کرد: با توجه به دشت های خشک و مشکلات فراوان ناشی از خشکسالی طولانی مدت، هرمزگان از نظر وضعیت بحران منابع آبی رده شده و به خط قرمز رسیده است.
 
در این آیین که با حضور استاندار، مدیران صنعت آب و برق و جمعی دیگر از مسوولان همراه بود، محمدباقر حیدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تودیع و علی اصغر رضایی به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی شد.
 
پارسال شاهد کاهش جدی بارندگی در بیشتر نقاط کشور بودیم که این موضوع در هرمزگان نمود بیشتری داشته و طبق گزارش های اعلام شده از سوی هواشناسی میزان بارندگی ها در این استان در مقایسه با سال قبل تر حدود 85 درصد کاهش دارد.
 
این کاهش برای هرمزگان که بیش از 16 سال است با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند بسیار دردناک بوده و در عین حال زنگ خطر را برای مساله تامین آب این استان به صدا درآورده است.
 
16 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است.
 
شدت بحران در هرمزگان به حدی است که حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اواخر سال گذشته طی مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان به همراه دو شهر بزرگ دیگر در کشور از نظر تامین آب آشامیدنی در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار