رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: فاجعه زمین فوتبال چوار باید در انجمن جهانی صلح و ورزش مطرح شود.
کد خبر: ۴۸۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 01 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛امیر حسینی در همایش یک روزه روسای هیات‌های ورزشی استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و لرستان و انجمن‌های ورزش کارگری اظهار داشت:  لازم است واقعه تلخ زمین فوتبال چوار در انجمن جهانی صلح و ورزش به ابعاد آن پرداخته شود تا برای همیشه ورزش دنیا به مظلومیت شهداء و جانبازان عزیز این نقطه از جهان ورزش آگاهی داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: برخی از رویدادهای ورزش کارگری کشور از جمله صعود کوهنوردان کارگر کشور را در بهمن ماه سال جاری به نام شهدای عزیز این فاجعه نامگذاری و زینت می‌دهیم.

نورالدین الیاسی سرپرست هیات ورزش کارگری شهرستان ایلام فاجعه دردناک زمین فوتبال چوار را یادآوری کرد، سپس حاضرین در همایش به نشانه احترام به شهدای این رویداد قیام کرده و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای والامقام این مکان مقدس ورزشی را گرامی داشتند.

الیاسی گفت: در واقع جهان ورزش در 23 بهمن ماه 1365 شاهد تلخ ترین روز خود بود ، چرا که عده ای از جوانان این مرز و بوم در حین انجام مسابقه فوتبال توسط متجاوزین و رژیم بعثی صدام به سرکردگی استکبار جهانی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این سند مظلومیت در این نقطه و تاریخ از جهان ورزش بایستی توسط متولیان امور کشوری به عنوان یک ارزش فرهنگی ورزشی همواره مورد توجه قرار گیرد.

نامگذاری این روز در تقویم ملی کشور به عنوان روز " ورزش، ایثار و شهادت "  می‌تواند کمک شایانی به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای  این حادثه تاریخی و همه شهیدان ورزشکار باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار