مدیرکل بنادر گیلان:
سید علی نعیمی عصر دوشنبه در همایش ملی و منطقه ای جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا اظهار کرد : 119 میلیارد تومان پروژه در این بندرگاه انجام شده که به زودی مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت .
کد خبر: ۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 16 June 2015
به گزارش تابناک گیلان ، سید علی نعیمی عصر دوشنبه در همایش ملی و منطقه ای جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا اظهار کرد : 119 میلیارد تومان پروژه در این بندرگاه انجام شده که به زودی مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت .

وی بندرگاه انزلی را بزرگترین و قدیمی ترین بندرگاه شمال کشوربا بیش از 120 سال سابقه فعالیت و پایلوت کریدور شمال جنوب و دارای نقش راهبری برای جمهوری اسلامی خواند .

وی با تاکید بر لزوم ایمنی دریانوردی و همچنین حفظ سلامت محیط زیست دریا یاداور شد: بیش از 10 میلیارد تومان تجهیزات و شناور برای آمادگی بندر برای عملیات جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا خریداری شده است.

نعیمی با اشاره به احداث بزرگترین حوضچه بندری در شمال کشور افزود:تا پنج سال دیگر تعداد اسکله های بندرگاه انزلی از 10 پست به 16 پست اسکله خواهد رسید.

وی افزایش پسکرانه های بندر، توسعه فعالیت پایانه سوختی، تقویت گردشگری ، افزایش سطح ایمنی خشکی و دریایی و ارتقاء سطح حفات از محیط زیست خشکی و دریایی ، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، بازاریابی جهت تقویت ترانزیت و صادرات و ارتقاء سطح امنیت دریانوردی را از راهبردها و اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان عنوان کرد.

نعیمی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان ذخایر انرژی دریای خزر ضرورت توسعه فعالیت پایانه های سوختی با هدف افزایش بهره برداری از اسکله موجود، کاهش قیمت تمام شده هر تن کالا، افزایش ظرفیت ترانزیتی بندر و نیازهای داخل کشور و ایجاد درامد جدید برای سازمان و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است .

وی اجرای الزامات کنوانسیون های دریایی و بین المللی ، الزامات ملی دریانوردی ، حفاظت محیط زیست دریایی و تامین ایمنی دریانوردی را از جمله وظایف حاکمیتی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانودی گیلان خواستار افزایش همکاری های کشورهای حوزه خزر در تمامی زمینه ها از حمل و نقل دریایی و تبادل کالا و تجربیات تا حفاظت از خزر و همکاری در زمینه ارتقای سطح امنیت دریانوردی شد.

همایش و مانور ملی و منطقه ای جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا با همکاری ارگان ها و سازمان های دریایی کشور و نمایندگانی از ترکمنستان، آذربایجان و روسیه روزهای 25 و 26 خرداد در بندرگاه انزلی جریان دارد.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال رتبه سوم بین بنادر کشور بعد از امام خمینی و بندر شهید رجایی از لحاظ تناژ تخلیه و بارگیری را داراست . نزدیکی با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، ترکمن باشی در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای 300 میلیونی کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق ، قرار گرفتن در مسیر کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب ، واقع شدن در محدوده منطقه آزاد، و فراهم نمودن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت که حدود 35 کیلومتر است، از مزایای بندرگاه انزلی می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار