کد خبر: ۴۷۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 17 August 2017
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با اشاره به تشکیل اتاق تسهیل و رفع موانع جذب سرمایه در اندیمشک گفت: 34 درصد از شهروندان اندیمشک بیکار هستند.

 ناصر حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ساختمان اداره کار اندیمشک با اشاره به لزوم حمایت از جذب نیروی بومی در ادارات و شرکت‌های خدماتی و تجاری در اندیمشک اظهار کرد: جذب نیرو توسط شهرداری اندیمشک آن هم در شرایط تغییر و تحول صحیح نبوده و به نحوه جذب نیرو در شهرداری اعتراض کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از شهروندان اندیمشک بیکار هستند افزود: در ارتباط با جذب نیرو توسط شهرداری ما اعتراض کردیم و معتقد هستیم در شهرستان اندیمشک جذب نیرو باید از طریق کاریابی با توجه به شرایط و قانون موجود در زمینه اشتغال انجام شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک خط قرمز در تمام استخدام‌ها را نیروی کار بومی خواند و تصریح کرد: تا زمانی که نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اندیمشک، جوانان اندیمشک و خانواده‌های بزرگوار آنها در کنار اداره کار هستند ما از خط قرمز خود که استخدام نیروی کار بومی بوده کوتاه نخواهیم آمد.

وی با تاکید بر اینکه اگر پروژه‌ای و ظرفیت استخدامی در شهرستان ایجاد شود باید جذب آن از جوانان جویای کار اندیمشک باشد خاطر نشان کرد: تنها در شرایطی که در شهرستان برای یک تخصص خاص نیروی تحصیل‌کرده و یا ماهر نداشته باشیم اجازه جذب و به‌کارگیری نیروی غیر بومی خواهیم داد و تا این لحظه در تمام زمینه‌ها در شهرستان نیروی کار تحصیل‌کرده و ماهر داشته‌ایم از این روی معتقد هستیم ظرفیت اشتغال باید به جوانان شهرستان تعلق گیرد که در این زمینه نماینده محترم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار نیز تاکید داشته و مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حمایت کرده است.

حسینی گفت: متأسفانه بیشترین حجم بیکاری در شهرستان اندیمشک به نیروهای تحصیل کرده در علوم انسانی تعلق دارد و عموماً نیروهایی که به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و اصطلاحاً فنی هستند ما مشکلات چندانی نداشته و دارای درآمد و شغل هستند.

وی ایجاد یک سردخانه برای نگهداری از محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک از الزامات ضروری خواند و بیان کرد: در زمینه اشتغال در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی با توجه به استعداد و پتانسیل‌های موجود شهرستان زمینه فراهم بوده و در این ارتباط یک سردخانه محصولات کشاورزی احداث خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک حمایت از کشاورزان و فعالین در حوزه کشاورزی را از سیاست‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأمین امنیت اشتغال و حمایت از اشتغال پایدار معرفی و اظهار داشت: در یک مقطع زمانی یک نوع از محصولات مانند پیاز از کشاورز اندیمشکی هر کیلو یک هزار ریال خریداری می‌شود که پس از بهره‌برداری از سردخانه کشاورزی هم شاهد ایجاد اشتغال و نیز حمایت از کشاورزان و ثبات قیمت این محصول در فصل دیگری که برداشت انجام نمی‌شود هستیم.

وی پاسداری از حقوق کارکنان و کارگران را یکی از اهداف و وظایف ذاتی اداره کار دانست و افزود: نیروی انسانی یک سرمایه مهم و حائز اهمیت در کشور است که در زمینه حفظ و حراست از این سرمایه عظیم اداره کار با تمام توان در این مسیر در حال تلاش می‌باشد.

حسینی اقتصاد تعاونی را اقتصاد انقلابی و در خط مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه اقتصاد روستاها و توقف مهاجرت از روستا به شهر برنامه‌های متنوعی از جمله اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان برای طرح تعاون روستاها اختصاص داده شد در جهت توسعه اقتصاد روستاها در کشور اختصاص یافت است.

وی با اشاره به اختصاص  بیش از یک هزار میلیارد تومان در بخش توسعه تعاونی و اقتصاد روستاها در کشور گفت: در استان خوزستان ۸۵ روستا شامل طرح توسعه روستا هستند و سهم شهرستان اندیمشک در طرح توسعه تعاون روستا ۴ روستا خواهد بود.

حسینی با اشاره به سهم ۴ روستایی اندیمشک در طرح توسعه تعاون روستا در استان خوزستان افزود: حجم اعتبار تخصیص‌یافته در این زمینه به ایجاد اشتغال، طرح و توجیه آن بستگی دارد و ما در این طرح از تمام طرح‌های دارای توجیه حمایت خواهیم کرد اما قطعاً هر چه سهم اشتغال طرح و جایگاه اقتصادی آن از توجیه برتر و بهتر برخوردار باشد سهم آن ز تسهیلات نیز به همان اندازه بیشتر می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با اشاره به تشکیل اتاق تسهیل و رفع موانع جذب سرمایه در اندیمشک تصریح کرد: یکی از موانع و عامل فرار سرمایه گذاران در سطح شهرستان حجم گستردگی استعلامات و کار دشوار در زمینه کسب مجوزات می‌باشد که با دستور نماینده شهرستان و فرماندار اتاق تسهیل و رفع موانع جذب سرمایه در اندیمشک با حضور کارشناسان در یک روز از روزهای هفته برای کاهش بروکراسی اداری تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری در توسعه اقتصادی عنوان داشت: یکی از حلقه‌های توسعه اقتصادی در روستاها بحث گردشگری بوده که در این زمینه نیز برنامه‌های متنوعی در حال طراحی بوده و یکی از این برنامه‌ها توسعه بومگردی در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار