مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: درسال 1395، مبلغ 80 میلیارد تومان از محل مالیات های غیرمستقیم (ارزش افزوده) به شهرداری مرکز استان برای توسعه خدمات عمران شهری پرداخت شده است، گفت: این عدد در سال 96 به 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت .
کد خبر: ۴۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 13 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛منوچهر اسدی در نشست مشترک شورای معاونان با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد کرد، با نظر موافق شورا، در کنار طرحهای عمران شهری اطلاع رسانی در خصوص منابع اجرای طرح از جمله عوارض پرداختی مردم انجام شود تا شهروندان بیشتر در جریان هزینه کرد عوارض و مالیات قرار گیرند.
وی افزود: همزمان با اجرای قانون برنامه ششم توسعه در کشور، توزیع عوارض به صورت استانی و به نسبت 70 درصد شهری و بقیه روستایی بر اساس شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواهد بود.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این نشست با بیان اینکه طبق برآوردها، تکمیل طرح های نیمه تمام دولت به 14 سال زمان نیاز دارد، از اجرای طرح های مشترک با شهرداری برای تکمیل طرح های نیمه تمام استقبال کرد.
حمیدرضا نصیری زاده، افزود: ارتقای تعامل میان دستگاه های اجرایی و شهرداری یزد می تواند در تکمیل بسیاری از پروژه های عمران شهری موثر باشد.
وی با بیان پژوهش های کاربردی سازمان یادآورشد: یافته ها در مورد « وضعیت ساخت و سازهای شهر» و «بررسی وضعیت شهر یزد در قیاس با شاخص های شهر خلاق» در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.
همچنین منتخب نخست مردم یزد در پنجمین دوره شورای شهر یزد با طرح پیشنهاد اجرای پروژه های مشترک میان شهرداری و دستگاه های اجرایی، خواستار ایفای نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این خصوص شد.
غلامعلی سفید افزود: بعضی طرح های شهرداری یزد چند سال است آغاز شد، هنوز به بهره برداری نرسید، در حالی که در مواردی مشابه، طرح های دولتی نیز چنین وضعیتی دارند و می توان با تجمیع اعتبار برای تسریع در بهره برداری از پروژه ها و افزایش رضایت مردم گام برداشت.
عضو دیگر منتخب شورا با بیان اینکه این نهاد برای تدوین برنامه توسعه شهری، قرارداد مشاوره در دست اقدام دارد، گفت: مشاور موظف به ارایه برنامه یک ساله و چهارساله شده است.
محسن عباسی پیشنهاد کرد : سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تدوین این برنامه مشارکت کند.
همچنین دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه سازمان یاد شده ، اتاق فکر استان بشمار می رود، بر تعامل هرچه بیشتر شورا، شهرداری و این سازمان تاکید کرد.
ونوس عامری تصریح کرد: می بایست اهداف کمی در ارزیابی ها، در تدوین برنامه های اداره شهر لحاظ شود تا امکان پایش عملکرد شهرداری در چهار سال آینده فراهم شود.
در این نشست عنوان شد: در سرشماری سال 90، جمعیت شهر یزد، 486 هزار و 152 نفر بود که با رشد 1.73درصد در سرشماری سال 95، به 529 هزار و 673 نفر افزایش یافت .
همچنین گفته شد از 193 هزار و 28 واحد مسکونی شهری، ساکنان 64 هزار و 944 واحد(33 درصد) مستاجر هستند.
سال گذشته 100 درصد درآمدهای مالیاتی تعیین شده برای استان شامل هزار و 300 میلیارد تومان وصول شد.
از این مبلغ شهرداری ها و دهیاری ها، 196میلیارد تومان از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، اعتبار برای فعالیت های عمرانی و زیرساختی دریافت کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار