مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد:
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون از اعطای تسهیلات کشاورزی به روستاییان با هدف حفظ اشتغال پایدار در روستاهای سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 04 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حجت‌الله مهدیان در جریان بازدید از شعب بانک توسعه تعاون در مشهد، اظهار داشت: طرح اشتغال پایدار در روستاها از سوی دولت به مجلس ارائه شده و مقرر است 1.5 میلیارد دلار از سوی سه بانک توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک و دو صندوق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی امید برای تامین این طرح اختصاص یابد.
وی افزود: توسعه تعاون براساس سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی در 15 مرداد ماه سال 88 تاسیس شده است و همچنین در گذشته از سال 68 تا 88 به مدت 20 سال در قالب صندوق تعاونی کشور فعالیت داشته است که در سال 88 منجر به ایجاد تاسیس بانک شد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه این بانک، بانکی دولتی بوده و در زمره بانک دولتی جزو دسته توسعه‌ای است که در سال 88 با سرمایه اندک بانک تاسیس شد، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بانک توسعه تعاون جهش و رشد خوبی داشته و نیز سهم مناسبی از بازار بانکی داشته است و در حال حاضر این بانک دارای 400 شعبه و 70 باجه بوده است.
مهدیان با اشاره به تکلیف بانک توسعه تعاون در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به آمار اعلام شده از سوی بانک صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بنگاه‌ها، عملکرد بانک توسعه تعاون در این حوزه مطلوب ارزیابی شده و رتبه هشتم در کشور را به خود اختصاص داده است.  
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه با توسعه تعاون بانک خرده فروش است مخاطبان و مشتریان آن بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند و مطابق اساسنامه موظف هستیم که 70 درصد تسهیلات را به تعاونی‌ها و 30 درصد را به غیر تعاونی‌ها پرداخت کنیم.
رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون متکی به منابع داخلی است و در درجه اول منابع بانکی از سپرده افراد حقیقی و حقوقی تامین و در درجه دوم اقساط وصولی، خطوط اعتباری بانک مرکزی، کارمزدها و غیره منابع بانک تامین می‌کنند.
مهدیان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های دولتی منعقد کرده است، گفت: این بانک به عنوان بانک عامل بخشی از تامین منابع خویش را در قالب تفاهم‌نامه تامین می‌کند و تسهیلات را به افرادی که از سوی دستگاه‌ها معرفی می‌شوند، پرداخت می‌کند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون، عامل صندوق توسعه ملی است و طبق آماری که این صندوق در سال 95 از این بانک ارائه داده است در حوزه تسهیلات ریالی رتبه دوم را با نرخ بین 9 تا 14 درصد از محل صندوق توسعه ملی به خود اختصاص داده است. 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به  فعالیت عمده بانک در چهار ماهه نخست امسال، بیان کرد: از ابتدای تیر ماه امسال  تفاهم‌نامه این بانک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه صندوق رفاه دانشجویی به امضاء رسیده که قرار است براساس این تفاهم‌نامه به 40 هزار دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه‌های دولتی تسهیلاتی در قالب کمک هزینه با نرخ 4 درصد پرداخت شود که هر سه ماه یکبار به مبلغ دو میلیون و 100 هزار تومان به مدت 4 سال قابل پرداخت است و مجموع تسهیلات که یک دانشجوی می‌تواند دریافت کند حداکثر 33 میلیون و 600 هزار تومان است که پس از اتمام دوره چهارساله، به دانشجو دو سال تنفس داده می‌شود و پس از آن بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.   
مهدیان با اشاره به اینکه 11 بانک دولتی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج هستند، تصریح کرد: سهم بانک توسعه تعاون از این تسهیلات 6 هزار و 500 فقره با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان است که طی دو ماه در قالب قرض‌الحسنه به هریک از زوجین تا سقف 10 میلیون تومان با یک ضامن پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر، تاکید کرد: این طرحی است که دولت به مجلس ارائه کرده و مصوب شده و مقرر شد که اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد دلار به سه بانک دولتی و دو صندوق پرداخت شود.   
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: برای کمک به حفظ اشتغال و توسعه روستاهای زیر 10 هزار نفر در بخش کشاورزی، پست بانک و کشاورزی و صندوق‌های کارآفرینی امید و سرمایه‌گذاری موکلف به پرداخت تسهیلات هستند که پس از تایید از سوی شورای نگهبان اجرا می‌شود. 
مهدیان درخصوص خرید تضمینی گندم گفت: برای اولین بار از سوی دولت خرید تضمینی گندم به این بانک تکلیف شد و بی‌تردید سیستم دولتی از ما انتظاراتی دارد و ما معتقدیم که با دولت در زمینه تامین منابع مالی همکاری کنیم.
وی با اشاره به مزیت‌های بانک توسعه تعاون در استفاده از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، افزود: در این مرحله کار اصلی صندوق سرمایه‌گذاری حمایت از تسهیلات گیرندگان و روند پرداخت تسهیلات تا سقف مجاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار