کد خبر: ۴۷۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 04 August 2017
یک گروه 18 نفره از شهر اهواز شامگاه پنجشنبه 29 تیرماه در قالب تور گردشگری غیرمجاز به اتفاق لیدر تور به منطقه چال کندی دزفول رفتند و دچار حادثه غرق‌شدگی شدند.

به گزارش رهیاب، یک گروه 18 نفره از شهر اهواز شامگاه پنجشنبه 29 تیرماه در قالب تور گردشگری غیرمجاز به اتفاق لیدر تور به منطقه چال کندی دزفول رفتند و دچار حادثه غرق‌شدگی شدند. 

سیزده نفر از این افراد همان ابتدا نجات یافتند اما سرنوشت 6 نفر دیگر به شکل دیگری رقم خورد. جسد دونفر از آنها همان ساعات اولیه روز نخست از آب گرفته شد و جستجو برای یافتن 4 مفقود دیگر آغاز شد.

روز سی‌ام تیرماه با انجام گشت زنی بوسیله بالگردهای هلال احمر و جت اسکی مریم زنگنه زنده بر روی تختی سنگی رؤیت و بلافاصله نجات داده شد. مریم زنگنه تنها فردی است که تا الان از مفقودین زنده مانده است.

در روزهای بعد با استفاده از سه فروند پهباد هلال احمر و یک فروند بالگرد نفت و همچنین با بهره‌گیری از جت اسکی و عملیات غواصان و نیروهای امدادی و بومی و سگ‌های زنده ‌یاب به جستجو و گشت‌زنی گشت‌زنی برای یافتن سایر مفقودین پرداخته شد.

پیش از ظهر پنجشنبه پنجم مردادماه جسد محمد مهربان فر لیدر تور پیداشد. همچنین با تلاش‌های نیروهای گشت‌زنی و با پایین آمدن دبی رودخانه دز روز سه‌شنبه 10 مرداد نیز جسد دیگری پیدا شد که باتوجه به گذشت 12 روز از حادثه و مشکل شناسایی جسد یافت شده، شناسایی هویت سخت بود اما با حضور والدیین این فرد مشخص شد که جسد متعلق به  محمدرضا پیرمحمدی جوان 16 ساله است.

به گزارش رهیاب، وضعیت 18 نفر با احتساب لیدر تور تا الان مشخص شده که از این میان 14 نفر زنده ماندند و 4 نفر متأسفانه فوت کردند اما هنوز علیرغم گشت‌زنی های گسترده و با استفاده از نیروهای امدادی وضعیت یک نفر از مفقودین بنام حسن غلام نژاد نامشخص است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار