کد خبر: ۴۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 13 June 2015
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مبلغان با انگیزه الهی مشغول به کار هستند و وجود مشکلات مانع ادامه فعالیت آنها نشده است، گفت: وجود این تعداد مبلغ در مدارس برای ۴۲۰ هزار دانش آموز البرزی کم بوده و نیازبه تقویت دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم تجلیل از مبلغان طرح همکاری حوزه علمیه و آموزش  پرورش استان البرز که عصر امروز در محل سالن شهید فهمیده برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای بندگی به درگاه خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه باید این ایام را قدر بدانیم و به استقبال ماه مبارک رمضان برویم، افزود: این مراسم به منظور قدرانی و تجلیل از سربازان امام عصر(عج) در حوزه تربیت دانش آموزان برگزار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با تاکید بر اینکه علی‌رغم وجود محدویت‌ و محرومیت‌های جدی در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت مبلغان وظایف خود را به خوبی ایفا کرده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات استان البرز زیاد است و پیگیری جدی در راستای این مشکلات صورت نگرفته است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه وجود مشکلات و محرومیت‌ها نباید سبب شود از امور خود عقب بمانیم، تصریح کرد:باید مسیر رشد و تعالی را طی کنیم.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مبلغان با انگیزه الهی مشغول به کار هستند و وجود مشکلات مانع ادامه فعالیت آنها نشده است، گفت: وجود این تعداد مبلغ در مدارس برای 420 هزار دانش آموز در استان البرز کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید بودجه‌ای برای این بخش درنظر گرفته شود، افزود: مسئله اوقات فراقت دانش آموزان و جوانان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و به راحتی از این موضوع نگذشت.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه مسئله تربیت به مراتب از امر آموزش مهم‌تر است، اظهار داشت: انسان همواره به تربیت نیاز دارد که این امر توسط انبیا صورت می‌گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه مادامی که انسان تربیت نشود به درجه انسانیت دست پیدا نمی‌کند، گفت: خانواده رکن اساسی تحقق این مهم است اما جایگاه استاد و معلم در این بخش غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد خانواده مورد هجوم افکار پلید قرار می‌گیرد که در این بین نقش استاد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: معلمان، مربیان و اساتید باید به گونه‌ای عمل کنند که مهر و محبت الهی در دل دانش آموزان و جوانان نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه علم، ایمان، اخلاق، عمل و رفتار موتور محرکه ای به نام محبت الهی را نیاز دارد تا در وجود فرد تجلی پیدا کند، تصریح کرد: در صورتی که رابطه محبت و رفاقت برقرار شود آثار این مهم در وجود انسان آشکار می شود.

وی با بیان اینکه باید بخشنده و اهل زکات بود، اظهار داشت: باید از جسم خود بکاهیم و روح خود را تقویت کرده ، چرا که تقویت روح به مراتب بالاتر از تقویت جسم است.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به اینکه فردی که خود را خرج تربیت دیگران می‌کند جواد و بخشنده است، گفت: بعد از مقوله مهم ایمان مهم‌ترین مسئله ثبات قدم در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز با جنگ فرهنگی، اعتقادی و ایمانی رو به رو هستیم که به مراتب سخت‌تر از جنگ نرم است، بیان کرد: باید با معارف دینی آشنا و در عمل ثابت قدم بود تا بتوان از پس این هجمه برآمد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه همه ما در مکتب ائمه بزرگ شده‌ایم  و ممکن است حتی برای آب خوردن از دیگری اجازه گرفت، تصریح کرد: ثبات دینی و اعتقادی به سادگی بدست نمی‌آید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مشکلات استان البرز با باید و شاید حل نمی‌شود، اظهار داشت: کسانی در استان، استانداری، فرمانداری و بدنه اجرایی استان مشغول بکار هستند که قصد دارند ایمان را از دل مردم بیرون کنند که  تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید همه امور به درستی انجام شود و ایمان در دل دانش آموزان باید ثابت شود، گفت: ثابت قدمان از چیزی هراس ندارند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دانش آموزان امانات در دستان شما هستند که شما وظیفه داری آن ها را آزاده بار بیاورید، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای رفتار کرد که زیر بار ظلم نرفت و ستمگر نیز نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار