کد خبر: ۴۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 03 August 2017
2 طایفه درگیر در شهر چم گلک شهرستان اندیمشک روز چهارشنبه با حضور جمعی از بزرگان این طوایف با تلاش شورای تامین در محل دفتر امام جمعه اندیمشک صلح و سازش کردند.

درگیری بین 2 طایفه عیسوند و حموله در چم گلک اندیمشک در اواخر هفته گذشته موجب مصدوم شدن 31 نفر از طرفین درگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه اندیمشک در آئین صلاح و سازش این 2 طایفه گفت: تامین امنیت عمومی مردم علاوه بر دستگاههای ذیربط نیازمند مشارکت همه مردم و پیروی از فرهنگ غنی اسلام است.

حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری افزود:هرجا از فرهنگ صلح و سازش در رفع موانع امنیتی طوایف بهره گرفته شده ، این اختلافات منجر به ایجاد روابط قلبی عمیق شده است.
وی بیان کرد:بزرگان و معتمدین محلی که در بین طوایف از جایگاه باارزشی برخوردارند باید برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش تلاش کنند. 

وی افزود:طوایف شهرستان اندیمشک همه دارای وجهه ارزشی و شاخصه های اخلاقی و انسانی هستند که باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و پرهیز از برخورد احساسی به امنیت و آسایش عمومی کمک کنند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:همدلی و مشارکت عمومی مردم در کنار دستگاههای امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیمان جهانگیری افزود:شورای تامین شهرستان اندیمشک با عزم جدی و همدلی برای نهادینه کردن امنیت پایدار تلاش می کند و انتظار می رود معتمدین طوایف در این موضوع با همکاری خود بستر ایجاد امنیت بیشتر را فراهم آورند.

وی گفت:اختلافات طایفه ای برازنده فرهنگ اسلامی جامعه ما نیست و علاوه بر اهرم های قانونی و برخوردهای قاطع با مخلان امنیت ، از ظرفیت بزرگان طوایف برای رفع اختلافات بهره جدی گرفت.

در این نشست بزرگان 2 طایفه متعهد شدند از هرگونه درگیری پرهیز کرده و متعهد شدند امور قانونی و برخوردهای لازم قضایی با پرونده قتل که علت اختلاف بوده را به دستگاه قضایی و ذیربط واگذار کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار