مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: فعالیت دبیرخانه منطقه ای مقابله با گردوغبار استان های مرکزی کشوردراین استان آغاز شده است.
کد خبر: ۴۷۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 02 August 2017
به گزارش تابناک : حمید ظهرابی افزود: نشست تخصصی ارائه راهکارهای عملی پیشگیری و مقابله با پدیده گرد غبار در استان های اصفهان،سمنان، یزد و قم روز گذشته به میزبانی اصفهان برگزار شد. 
وی افزود:در این نشست مقرر که دبیرخانه منطقه ای مقابله با گردوغباراستان های مرکزی کشوردر اصفهان مستقر شود.
وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد که استان خراسان جنوبی نیز به این کارگروه دعوت و به همراه چهار استان مرکزی کشور درمدت 10 روز با برگزاری جلسات استانی راهکارهای خود را به صورت برنامه ای مدون و عملی به این کارگروه ارائه کنند و ظرف مدت یک ماه آینده دومین جلسه تخصصی دراصفهان برگزار شود. 
ظهرابی با اشاره به اینکه پیش از این برنامه جامع مقابله با پدیده گردوغبار در استان اصفهان مصوب شده است ، گفت: لازم است سایر استان های مرتبط نیز در این زمینه به صورت جدی اقدام های لازم را برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار را انجام دهند و در کارگروه مشترکی که دریک ماه آینده برگزار می شود به صورت منسجم و هماهنگ راهکارهای مقابله با این پدیده به صورت منطقه ای بررسی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: این اولین نشست به صورت بین استانی در کشور است که به میزبانی استان اصفهان برگزارشد که در آن مدیران، متخصصان و کارشناسان محیط زیست،منابع طبیعی و برق استان های اصفهان، قم، یزد حضور داشتند.
استان اصفهان به همراه شماری از استان های مرکزی کشور در پی کاهش بارش های جوی و خشکسالی در سال های اخیر با پدیده افزایش گرد و غبار به خصوص هنگام بروز تغییرات جوی و وزش بادهای موسمی مواجه است.
چندی پیش افزایش گرد و غبار در آسمان استان اصفهان شاخص های آلودگی در هوای اغلب نقاط مسکونی شهرهای این خطه را تا مرز هشدار افزایش داد.
تالاب گاوخونی در 100 کیلومتری شرق اصفهان که از 10 سال پیش به این سو رو به خشکی گراییده است اکنون به یکی از کانون های بالقوه انتشار ریزگردها تبدیل شده به گونه ای که سلامت ساکنان منطقه میانی کشور تا پایتخت را تهدید می کند. 
کارشناسان منشاء گرد و غبار درآسمان استان های غربی تا مرکزی ایران را برخی کشورهای همسایه مانند عراق و نیز مناطق بیابانی و خشک داخلی متاثر از خشکسالی می دانند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار