مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توانمندسازی خانواده ها و آموزش بانوان می توانیم به تقویت اشتغال و تولید کمک کنیم.
کد خبر: ۴۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 01 August 2017
نشست بانوان فرهیخته استان روز دوشنبه با حضور مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سواد رسانه و آسیب های فضای مجازی در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این نشست اظهارداشت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تلاش می کند از همه‌ بانوانی که به هر صورت می‌توانند در تولید و اشتغال‌زایی موثر باشند، حمایت کند تا اهداف پیش بینی شده سریعتر به نتیجه برسد.

وی یادآورشد: در کمیته تخصصی اشتغال زنان، توانمندسازی خانواده محور فعالیت قرار دارد و تاکید این کمیته بر افزایش توانمندی های زنان، بالابردن مشارکت اقتصادی زنان به منظور بهره مندی از توان افراد در کارهاست.

بیدخام در ادامه از تمامی بانوان استان که توانمندی خاصی در زمینه های مختلف دارند دعوت کرد با ورود به سامانه بانک اطلاعات بانوان توانمند استان و تکمیل اطلاعات آن برای مشارکت در کارها اعلام آمادگی کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: این سامانه به منظور دریافت اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فعال در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و صنایع دستی راه اندازی شده است.

وی، راه اندازی شبکه های اجتماعی برای فروش اجناس بانوان توانمند، تشکیل تعاونی برای حضور بانوان کارآفرین و فروش اجناس آنها را از جمله فعالیت ها برای حمایت از تولیدات خانگی بانوان عنوان کرد.

بیدخام بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی خانواده ها با توانمندسازی اقتصادی و ایجاد مشاغل مختلف مانند تقویت مکانهای ورزشی با استفاده از مربیان ورزشی، اضافه کردن تعدادی دوچرخه و در اختیار گذاشتن آن برای بانوان از دیگر فعالیت هاست که می تواند به شادابی استان کمک کند.

کبری یعقوبی رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین نیز در ادامه گفت: در نشست های تخصصی در تهران نیز با دعوت از افراد صاحب نظر و کارشناس تلاش کرده ایم دیدگاه های افراد مختلف را برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده جمع آوری کنیم و در تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار دهیم.

وی یادآور شد: مصوبات جلسات کارشناسی نیز مورد برررسی قرار می گیرد تا بتوانیم در برنامه ریزی ها از آن استفاده بهینه کنیم.

در ادامه بتول نظری پور دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین نیز اظهار کرد: نامگذاری دو سال پیاپی با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد در اشتغال و تولید است که ما نیز باید با کمک یکدیگر و استفاده از همه ظرفیت ها برای شکوفایی اقتصاد و تقویت اشتغال و تولید در استان همت کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار