مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری خوزستان:
کد خبر: ۴۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 01 August 2017
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: مسئولان باید زمینه حضور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان را فراهم کنند و در برنامه‌ریزی‌ها به ازدواج جوانان توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیده فرانک موسوی امروز در همایش بهداشت روانی ازدواج در خانواده‌ها با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: قطعا زمانی که روز دختر را معرفی می‌کنیم باید به ویژگی‌های حضرت معصومه (س) همچنین معرفت به جایگاه  و نقش حضرت معصومه ‌(س) در الگوگیری دختران از ایشان بپردازیم.

وی با بیان اینکه پایه و اساس دین در شناخت و معرفت است، افزود: جایگاه معنوی حضرت معصومه (س) را باید درک کنیم و به دختران و زنان بشناسانیم. عفاف، حجاب، تقوا و علم حضرت معصومه (س) باید به عنوان الگو مطرح شود به دلیل اینکه سبب ترویج ابعاد وجودی و الگوسازی از شخصیت ایشان می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری خوزستان گفت: از نظر روان‌شناختی و جامعه‌شناسی جوانان، نوجوانان و دختران ما که در شرایط جوانی قرار می‌گیرند به الگو داشتن نیازدارند تا شخصیت آنها کامل شود بنابراین ما باید شرایط الگوگیری را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: مولفه خانواده‌ مولفه‌های مهمی هستند و وظیفه ما این است که به نیاز خانواده توجه و زمینه را برای بروز توانمندی‌های زنان و مردان فراهم کنیم. هرگز به دنبال این نیستیم که توانمندی زنان جداگانه دیده شود.

جامعه به توانمندی و حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیاز دارد

موسوی با بیان اینکه هدف این قبیل همایش‌ها  ترویج فرهنگ " باید خانواده‌های قوی داشته باشیم" است، بیان کرد: یکی دیگر از اهداف همایش باید در راستای تامین امنیت روحی و روانی خانواده‌ها باشد. اگر ما بتوانیم به نیازهای دختران و جوانان خود بپردازیم قطعا  نیازها تبدیل به آسیب اجتماعی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون جامعه به توانمندی و حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیاز دارد، تاکید کرد: مسئولان باید زمینه حضور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان فراهم کنند به دلیل اینکه اگر فراهم نشود در آینده باید آسیب‌ها را از جای دیگری کنترل کنند. در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی‎ها باید به حقوق زنان توجه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری خوزستان تصریح کرد: حضور سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی زنان با توجه به استحکام بنیان خانواده است. ما به دنبال نگاه معطوف به عدالت جنسی هستیم.

وی با اشاره به ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها به ازدواج جوانان توجه کنند و در برنامه‌ریزی‌ها اشتغال، مسکن و دیگر نیاز جوانان مدنظر گرفته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار