معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده‌ایم.
کد خبر: ۴۷۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 31 July 2017
به گزارش تابناک : حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات امنیتی برای روز تحلیف رییس‌جمهور، اظهار کرد: تمام پیش‌بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی انجام شده و در کمیسیون حفاظت در وزارت کشور هم تقسیم کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای تامین امنیت مراسم روز تحلیف برگزار شده است، اظهار کرد: مسئولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است. امروز عصر هم جلسه‌ فوق‌العاده شورای امنیت کشور برای مراسم تحلیف برگزار می‌شود زیرا سطح و تعداد هیات‌های دیپلمات شرکت‌کننده در این مراسم سطح بالایی است.

وی در مورد تدابیر در نظر گرفته شده برای مقابله با گروه‌های تفکیری در ایام محرم، گفت: از زمان حضور داعش در عراق،‌ ما با یک جریان تروریستی در جوار کشورمان مواجه شدیم و آنها تلاش زیادی کردند که در داخل ایران ناامنی ایجاد کنند. بیش از 100 تیم در سال‌های اخیر با اشراف اطلاعاتی و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خنثی شدند اما به هر حال این تیم تروریستی که در تهران عملیات انجام داد از تور اطلاعاتی ما عبور کرده بود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بعد از این اقدام تروریستی در تهران، اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف توسط نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات انجام شد، خاطرنشان کرد: عناصری که با این گروه‌ها در ارتباط بودند مورد هدف قرار گرفتند و افرادی هم که از روی ناآگاهی قصد همکاری با این گروه را داشتند توجیه شدند. افرادی هم که اقدام تشکیلاتی کرده بودند دستگیر شدند و چندین تیم هم در غرب کشور مورد هدف قرار گرفتند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در طول همین فاصله طرح حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور بازنگری و در شورای امنیت کشور تصویب و برای شورای عالی امنیت ملی فرستاده شد که ان‌شاءالله با سرعت در مسیر تصویب و ارسال به مجلس قرار بگیرد. ما در این طرح طبقه‌بندی اماکن و تاسیسات را و نوع حفاظت از آنها را مشخص کردیم البته غیر از اماکن دولتی، ‌تاسیسات آب و برق هم مورد توجه قرار گرفته است. البته در سال 93 هم طرح خنثی‌سازی اقدامات تروریستی را ابلاغ کردیم که طرح جدید آن نیز پس از توجیه معاونان سیاسی امنیتی کشور ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: جریان تکفیری در عراق و سوریه به شدت ضربه خورده و در حال متلاشی شدن است بنابراین عناصر آن دنبال اقدامات ایذایی در کشورهای منطقه هستند که ما در این طرح خنثی‌سازی اقدامات تروریستی به این اقدامات توجه داریم.

وی همچنین  خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده ای برای مقابله با داعش در کشور انجام شد و عناصر مختلفی از آنها بازداشت شدند و به تیم های آنها ضریب وارد شد.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار