کد خبر: ۴۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 30 July 2017
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با تاکید بر اینکه نگاه ما به آمریکا نگاه عدم اعتماد و عهد‌شکنی است، گفت: همه شخصیت‌ها و رجال سیاسی عهد‌شکنی آمریکا را فریاد بزنند.

در هفته قبل مجلس سنای آمریکا با اکثریت آراء تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند. 

 به اعتقاد اکثر کارشناسان، دولتمردان و مسؤولان این تحریم گسترده به عنوان نقض سند برجام به حساب می‌آید و باید به این مصوبه تصویب‌شده پاسخ محکم و همراه با اقتداری داده شود. 
 
از این رو در این رابطه به صورت مختصر با حجت الاسلام سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به گفت‌و‌گو نشستیم. 
 
 فارس: آمریکا دوباره ایران را تحریم کرد و به نوعی به صورت آشکار برجام نقض شد، نظر شما چیست؟ 
 
شفیعی: در رابطه با تحریم‌های مکرر آمریکا و نقض برجام این مساله‌ای بود که کاملا قابل پیش‌بینی و روشن بود. 
 
 نگاه ما به آمریکا بر اساس آموزه‌های دینی و تجربه تاریخی نگاه عدم اعتماد، نگاه عهد‌شکنی، نگاه نقض اصول اخلاقی و نگاه عدم باور است. 
 
 فارس: برخی از مسؤولان هم تا الان نسبت به آمریکا باور دارند. 
 

شفیعی: آن اشخاص، گروه‌ها، مسؤولان و کسانی که گمان می‌کنند، نظام سلطه با تغییر دولت‌ها، با تغییر مسؤولان و روئسای جمهور آنها سیاست‌های کلی آنها تغییر پیدا می‌کند، این شرایط برای آنها پیام روشن و سازنده‌ای دارد. 
 
به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد، چرا که ماهیت دشمن، ماهیت سلطه و ستیز است، ماهیت دشمن با تغییر چهره‌ها و اشخاص آنها عوض نمی‌شود. 
 
فارس: اقدام مسؤولان در این برهه زمانی باید چگونه باشد؟ 
 
شفیعی: به اعتقاد بنده هنوز هم دیر نیست، همه شخصیت‌ها، رجال و نخبگان این عهد‌شکنی آمریکا را فریاد کنند و این بدخواهی و ستیزه جویی نظام سلطه را فریاد کنند. 
 
 به اعتقاد بنده همین تجربه را اگرچه بسیار بسیار گران به دست آمد اما مسؤولان آن را تبدیل به نقطه قابل توجه و دقتی برای ادامه راه و ترسیم سیاست‌های آینده کشور در حوزه مسائل و روابط امور خارجه کنند. 
 
فارس: کلام پایانی؟ 
 
شفیعی: من توصیه می‌کنم به همه عزیزان که پیام تاریخی امام بزرگوار که در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۶۷ به مناسبت سالروز کشتار خونین حج و به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ صادر شده است را ملاحضه کنند. 
 
امام نگاه خود به آمریکا و استکبار را بیان می‌کنند، به عنوان پدر پیر ملت ایران این را تذکر و توجه می‌دهند که الان فرصت خیلی خوبی است که رسانه‌ها مجددا این پیام را مطرح کنند و در مقابل چشمان مردم و دیدگان ملت ایران قرار دهند. 
 
امام عزیز ما در یک فرازی از این پیام اینگونه می‌فرمایند:« آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومان را با دست‌های خود ویران نمایند، آن وقت ممکن است که جهان‌خواران به عنوان یک ملت ضعیف، فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی که آنها آقا باشند و ما نوکر، آنها ابر قدرت باشند و ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند و ما جیره‌خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایرانی با هویت ایرانی و اسلامی بلکه ایرانی که شناسنامه‌اش را آمریکا و شوروی صاد کنند». 
 
این بخشی از پیام امام راحل در سال ۶۷ است که مثل اینکه امروز صادر شده است و ناظر به مسائل امروز است. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار