تابناک: سپاهان با پیروزی خارج از خانه با ارزش برابر فولاد به کورس مدعیان قهرمانی لیگ برتر بازگشت.
کد خبر: ۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان
ورزشگاه: غدیر اهواز
تماشاگر: حدود ۳۰ هزار نفر
گل: مهدی شریفی(۲۱) برای سپاهان
اخطارها: ساسان انصاری، محمد قاضی، مهرداد جماعتی از فولاد- سعید قائدی‌فر، علی کریمی، رحمان احمدی از سپاهان
فولاد: علی سلیمی، امید خالدی(۳۹- بهمن کامل)، احمد آل‌نعمه، مهدی بدرلو، یوسف وکیا، محسن مسلمان(۶۱- محمد قاضی)، ماتیاس چاگو، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، آلویز نانگ
سرمربی: دراگان اسکوچیچ
سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، رسول نویدکیا، محمدرضا خلعتبری(۸۸- امیرحسین کریمی)، سعید قائدی فر(۶۴- حسین پاپی)، مهدی شریفی(۲+۹۰- جواهیر سوکای)، فوزیل موسی اف، علی کریمی
سرمربی: حسین فرکی
کادر داوری: حسین زرگر،علیرضا ایلدروم، محمدرسول ذورقی و یاسر همرنگ
ناظر داوری: افشاریان
شرح بازی:
حساس‌ترین دیدار هفته بیستم لیگ برتر با در حالی آغاز شد که این زردپوشان اصفهانی بودند که با بازی هجومی و تسلط خوب خود بر روی بازی فولادی‌ها را غافلگیر کردند. سپاهان که به نظر می‌رسید به لطف شناخت خوب فرکی از بازیکنان فولاد بازی را در دقایق اولیه در دست گرفته بود در دقیقه ۲۱ روی یک نفوذ از سمت راست و ضربه زیبای شریفی فرصت طلب از میزبان خود پیش افتاد تا هیاهوی ورزشگاه غدیر به سکوت تبدیل شود.
همانند سایر بازی‌های این فصل زردپوشان پس از گل برتری کمی عقب نشستند و فولاد برای جبران گل خورده پیش کشید اما بازی کنترلی سپاهان که همراه با پرسینگ از همان یک سوم دفاعی حریف بود باعث حفظ نتیجه و برتری سپاهان در پایان نیمه نخست شد.
دقایق آغازین نیمه دوم نیز همانند دقایق پایانی نیمه نخست با هجوم فولاد روی دروازه سپاهان همراه بود اما رفته رفته از شدت و زهر حملات فولاد کم شد و این سپاهان بود که همانطور که دوست داشت بازی را اداره کرد. سپاهانی‌ها که روی هوا با وجود عبدالله کرمی و هادی عقیلی برتر از فولاد بودند در ادامه نیز اهوازی را از این راه ناکام گذاشتند. بازی منطقی و زیبای سپاهان در دفاع کم و بیش با ضد حملات خطرناک هم همراه می‌شد جایی که خلعتبری و شریفی، دو مهاجم فرصت طلب زردها حسابی مدافعان فولاد را اذیت می‌کردند.
برتری حداقلی سپاهان که از دقیقه ۲۱ آغاز شده بود با بازی خوب شاگردان فرکی تا پایان ادامه داشت تا پس از دو نتیجه نه چندان امیدوار کننده، سپاهان با پیروزی در گرد و خاک اهواز طوفان به پا کرده باشد.
شرح گل:
۱-۰(۲۱- سپاهان)- نفوذ موسایف از سمت راست و ارسال کوتاه او که روی پای شریفی نشست و دروازه فولاد به زیبایی باز شد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۱- حرکت در عرض و ضربه خطرناک شریفی را سلیمی دور کرد.
دقیقه ۴۰- پاس در عمق نانگ را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد که ضربه خطرناک او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۲- یک ارسال بلند از خط دفاع فولاد انصاری را با احمدی تک به تک کرد اما تعلل انصاری و واکنش خوب رحمان مانع گل تساوی بازی شد.
دقیقه ۷۷- ضربه آکروباتیک شریفات درون محوطه جریمه به طرز خطرناکی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
اتفاق ویژه:
ورود یک تماشاگر اهوازی به زمین در اواخر بازی که فولاد نیاز به گل داشت اتفاق ویژه این بازی بود.
بهترین بازیکن:
علی کریمی که امروز برای اولین بار پس از شروع مجدد لیگ برتر در ترکیب ثابت قرار گرفته بود به خوبی به عنوان تنها هافبک دفاعی تیمش بازی کرد و در کنار مهدی شریفی که گل برتری سپاهان را زد بهترین‌های میدان بودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار