کد خبر: ۴۶۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 27 July 2017
تیم استقلال خوزستان در نخستین هفته هفدهمین دوره لیگ برتر برابر تراکتورسازی صف آرایی می کند و به دنبال اولین پیروزی خود مقابل این تیم تبریزی است.

تیم استقلال خوزستان در هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 21 روز پنجشنبه میزبان تیم تراکتورسازی تبریز خواهد بود تا در حضور هوادارانش گام اول را با پیروزی پشت سر بگذارد.

دو تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی تاکنون 8 بار برابر یکدیگر صف آرایی کردند که تراکتوری ها تا‌کنون در 4 بازی به برتری رسیده و 4 بار هم دیدار دو تیم مساوی شده است از این جهت استقلالی ها به دنبال اولین پیروزی خود در نهمین رویارویی خود با تراکتورسازی هستند.

تیم استقلال خوزستان که فصل گذشته با وجود درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان هفتمی لیگ برتر دست یافت در طول ادوار گذشته لیگ برتر تاکنون 6 بار دروازه تراکتور را باز کرده و در مقابل 14 گل از تیم تراکتورسازی دریافت کرده است.

هدایت آبی های خوزستان در این فصل برعهده عبدالله ویسی است و تقابل او با یحیی گل محمدی در نوع خود دیدنی است اگر چه استقلالی ها در فصل جدید بسیاری از بازیکنان خود را به دلیل مشکلات مالی از دست دادند.

استقلال خوزستان در پنجمین سال حضورش در لیگ برتر تاکنون 120 بازی انجام داده که حاصل آن 35 پیروزی، 49 مساوی و 36 باخت بوده است و در بین 36 تیم حاضر در تاریخ مسابقات لیگ برتر جایگاه 21 را از آن خود کرده‌ است.

تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان که در این فصل یارگیری خوبی انجام داده و سید سیروس پورموسوی سرمربی فصل گذشته استقلال خوزستان را به خدمت گرفته است در نخستین دیدار خود میهمان تیم پایتخت نشین پرسپولیس خواهد بود.

دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس در حالی هفته اول به مصاف هم خواهند رفت که تا قبل از این دیدار، ٣٠ مرتبه به مصاف هم رفته اند که سهم فولاد از این ٣٠ بازی، ٩ برد، ٩ تساوی و ١٢ باخت بوده است.

بر اساس آمار تیم های فولاد و پرسپولیس تا به حال 2 بار در هفته ابتدایی لیگ به مصاف هم رفتند که حاصل آن یک برد 3 بر یک برای فولاد و یک تساوی بوده است.

در سویی دیگر تیم صنعت نفت آبادان نماینده با اصالت فوتبال خوزستان در هفته آغازین لیگ برتر میزبان استقلال تهران است تا شکست سنگین خانگی فصل قبل را جبران کند.

نفتی ها که فصل گذشته جایگاه 13 جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند در تلاش هستند که در لیگ هفدهم جز رتبه های بالایی جدول قرار گیرند که بر این اساس با فراز کمالوند سرمربی سابق گسترش فولاد تبریز وارد مذاکره شده و هدایت زردپوشان آبادانی را به او سپردند.

برزیلی های ایران در این فصل با یک برنامه ریزی منسجم و به دور از حاشیه در همان روزهای ابتدایی بازار نقل و انتقالات دست به کار شدند و بازیکنان خوبی صید کردند. طلایی پوشان امیدوار هستند با وجود کمالوند که تیم های او همیشه در رتبه های بالایی جدول قرار دارند در لیگ هفدهم جایگاه واقعی فوتبال آبادان را در کشور نشان دهند.

استقلال و صنعت نفت آبادان در طول ادوار لیگ برتر 12 مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل این 1080 دقیقه جدال ثبت 6 پیروزی به کام هر یک از طرفین بوده و تاکنون نتیجه تساوی بین دو تیم رقم نخورده است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته اول لیگ برتر به شرح ذیل است:

استقلال خوزستان _ تراکتورسازی تبریز (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه غدیر)

صنعت نفت آبادان _ استقلال (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه تختی آبادان)

پرسپولیس _ فولاد خوزستان (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه آزادی)

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار