مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از شاخص های اصلی کارت هوشمند ملی تجمیع تمام کارت‌ها اعم از نظام وظیفه، کارت بانکی، گواهینامه و غیره است که در مجموع ۵۰ کارت برای آن تعریف شده است و البته در صورت نیاز ظرفیت اضافی هم خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 26 July 2017
 احد جودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارت هوشمند ملی گامی به سوی جامعه پیشرفته در سطح جهانی بوده که علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی است.

وی با بیان اینکه این فرصت طلایی شیوه‌ای امن برای ورود افراد به فضای دیجیتالی است، اضافه کرد: این مقدمه‌ می‌تواند سبب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم شود.

مدیرکل ثبت احوال استان با تاکید به اینکه کارت ملی هوشمند مثل همه اسناد هویتی مهم‌ترین وظیفه را در شناسایی افراد دارد، اضافه کرد: کارت هوشمند ملی می‌تواند نقش بسیاری در پویایی اقتصاد داشته باشد؛ زیرا هنگام ثبت‌نام، اطلاعات صاحب کارت از جمله مشخصات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و مواردی از این قبیل در کارت ملی هوشمند ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با صدور کارت هوشمند هر زمان که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کارت باشد، می‌تواند کارت خود را ارائه و به صورت دیجیتالی شناسایی شود.

جودی با تاکید بر اینکه شناسایی الکترونیکی موجب کاهش تقلب و جعل  می‌شود، گفت: در کارت‌های سنتی، به کمک عکس صاحب کارت و یک مهر مخصوص روی آن، عمل تصدیق هویت انجام می‌شد.

وی با یادآوری مشکلات شناسایی هویت در زمان گذشته مبنی بر اینکه یک فرد به راحتی می‌توانست چند شناسنامه داشته باشد، اذعان داشت: بعد از صدور کارت ملی سنتی بیش از ۹۰ درصد این مشکلات حل شده است و با کارت هوشمند به صد درصد خواهد رسید.

وی به موضوع مهاجرت در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه اطلاعات مهاجرت در کشور ایران آمار دقیقی ندارد، افزود: با اجرای کارت ملی هوشمند می‌توان این آمار را به دست آورد و ورود و خروج را به دست آورد.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: برای ورود و خروج باسوادها و بی‌سوادها همچنین مهاجرت دانش‌آموزان اقدام به عقد قرارداد با آموزش و پرورش کرده‌ایم و در مجموع با  ۱۳۲ سازمان قرارداد اخذ اطلاعات داریم.

وی گفت: نیروهای انتظامی و دادگستری ملزم به استفاده از خدمات الکترونیکی هستند و تعامل بسیار خوبی بین دو نهاد وجود دارد ولی متاسفانه برخی از نهادها تنبلی در این موضوع می‌کنند.

جودی با اشاره به اینکه کارت هوشمند قبلا نیز بوده ولی استفاده مناسب از آن نشد، افزود: با استفاده از کارت هوشمند دیگر بروکراسی اداری و کاغذبازی در سازمان‌ها و اداره‌ها از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تبیین کارت هوشمند، تمام ادارات به سامانه هوشمند متصل خواهند شد تا با اثر انگشت و یا اثر قرنیه چشم به راحتی فرد شناسایی شود و موضوع سوءاستفاده از کارت دیگران به کل از بین خواهد رفت.

مدیرکل ثبت احوال استان بیان داشت: یکی از شاخص‌های اصلی کارت هوشمند ملی تجمیع تمام کارت‌ها اعم از نظام وظیفه، کارت بانکی، گواهینامه و غیره است که در مجموع ۵۰ کارت برای آن تعریف شده است و البته در صورت نیاز ظرفیت اضافی هم خواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه در کشورهای توسعه یافته قبل از هر اقدامی، کارت هوشمند را ایجاد کردند و هم اکنون کارت هوشمند ملی به یک فرهنگ تبدیل شده است،گفت: کارت هوشمند خدماتی ارزنده به مردم خواهد داد که نیاز به طی کردن مراحل زیادی نداشته و حتی در خانه نیز می‌تواند از خدمات الکترونیکی و اداری بدون مراجعه بهره گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به خرید سه دستگاه هوشمند برای صدور کارت هوشمند در سال ۱، افزود: به علت تحریم فقط یک دستگاه به دستمان رسید و منجر به حرکت لاک‌پشتی شد ولی بعد از برجام این دستگاه‌ها به کشور رسید و موج عظیم صدور کارت هوشمند را منجر شد.

وی با تاکید به اهمیت کارت هوشمند ملی در جامعه گفت: کارت هوشمند برای کنترل و بررسی از موضوع هسته‌ای مهم‌تر است؛ زیرا کارت هوشمند در تمام مسائل اجتماعی دخیل خواهد بود.

جودی خاطرنشان کرد: کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آنها در سال‌جاری به اتمام رسیده به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد و تا پایان سال همه کارت‌ها فاقد اعتبار خواهد بود و از این رو باید برای کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی اذعان داشت: در روز ظرفیتی بالغ بر ۶ هزار نفر جهت صدور کارت هوشمند ایجاد شده، و در عرض ۱۵ روز هم کارت به دست فرد خواهد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان، نحوه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را در سه بخش پیش ثبت‌نام که در منازل و شعبات پست بانک صورت می‌گیرد، پرداخت الکترونیک و حضور در شعبه منتخب برای تکمیل ثبت‌نام و در نهایت تحویل کارت توسط خود فرد اعلام کرد و گفت: مردم خود را ملزم بدانند تا برای کارت هوشمند اقدام کنند و ما هم برای سال‌جاری ظرفیت یک میلیونی برای صدور کارت را گرفته‌ایم که در صورت استقبال ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص برخی شائبه‌های عدم نظارت به هزینه ثبت‌نام کارت هوشمند گفت: هزینه‌های ثبت‌نام از قبیل هزینه‌های ثبت احوالی که قانون تعیین کرده و هزینه‌های استانی برای کارمزد، دفاتر پیشخوان است.

مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد: تمام ثبت‌احوال‌ها به فیبر نوری مجهز خواهند شد که به این منظور با سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگ شده‌ایم.

وی متدکر شد: هر استان که یک روز زودتر کارت هوشمند را راه‌اندازی کند، قطعاً باری از مشکلات جامعه را برخواهد برداشت.

جودی در پایان آمار ثبت‌نام کارت هوشمند برای استان آذربایجان‌شرقی را یک میلیون و 246 هزار نفر اعلام کرد و گفت: کارت هوشمند برای جمعیت بالای ۱۵ سال استان که 3 میلیون ۱۵ هزار نفر هستند، در حدود ۴۰ درصد بوده که این رقم باید تا پایان سال یک میلیون نفر نیز افزایش یابد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به فراخوان همگانی برای دریافت کارت هوشمند ملی، اعلام کرد: کارت های ملی صادر شده از سال 8٠ تا 89 تا پایان سال 96 دارای اعتبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار