بسته آخر هفته
تابناک: تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم
کد خبر: ۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 11 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم.

**نشست پژوهشی "بررسی کاربردی عناصر موسیقایی بر روان انسان**

نشست پژوهشی "بررسی کاربردی عناصر موسیقایی بر روان انسان" به همت هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر این هنرسرا ضمن اعلام این خبر بررسی میزان و چگونگی اثرگذاری موسیقی بر ذهن انسان و عملکرد ذهن او را هدف اين نشست دانست.

مصطفایی تصریح کرد: همانطور كه می‌دانیم موسیقی مي تواند به نحو مستقیم بر ذهن انسان تاثیر گذاشته و عملکرد آن را با تغییرات چشمگیر مواجه سازد.

وی افزود: حتی در برخی از کشورهای دنیا از موسیقی به عنوان یک راه درمانی برای بیماران روحی و روانی استفاده می‌شود و نتایج قابل توجهی نیز از این روش درمانی بدست آمده است.

این مسئول درباره بخش هاي مختلف اين برنامه ادامه داد: اين نشست در قالب سه سخنرانی و سه اجرای موسیقی ویژه عموم علاقمندان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی نخست این نشست را "امیرحسین حبیبی"، پژوهشگر و نوازنده تار بر عهده دارد.

وی ادامه داد: " محمدحسین پورعباییان" دومین سخنران این نشست است که از ساز سه تار نیز استفاده مي كند. همچنین سخنرانی سوم و نوازندگی ساز نی را " وحید صادق پور " بر عهده خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ این نشست پژوهشی به صورت آزاد و رایگان، در دو شب‌ متوالی 21 و 22 خردادماه از ساعت 21 در هنرسرای خورشید واقع در پل چمران، جنب شهرداری منطقه 7 برگزار می‌شود.

**تنوع تکنیکی نقاشی در نگاه نو**

نمايشگاه نقاشی گروه سها شامل آثار 4 نفر از هنرجويان استاد مطيع در نگارخانه نگاه نو اصفهان برپاست.

يكي از اين هنرمندان با اعلام اين خبر به ایمنا گفت: ما در این نمایشگاه آثاری در تکنیک های مختلف شامل مینیاتور، گواش، پاستل، آبرنگ، مداد رنگ و ...را به نمایش گذاشته ایم.

نیلوفر بصیری ادامه داد: رشته ها و تکنیک های مختلفی که ما زیر نظر استاد مطیع آنها را آموزش دیده ایم و تصمیم داریم آنها را در یک نمایشگاه نمایش دهیم.

وي اضافه كرد:‌ موضوع کارها نیز مختلف است و ثابت نیست؛ مثلا آثار من بيشتر فيگوراتيو و آثار دوستان ديگر طبيعت،‌ منظره و ... است.

بصيري برگزاری چنین نمايشگاهی را در جهت علاقه مند کردن افراد به تکنیک‌های مختلف موثر دانست و افزود: تنوع تكنيكي وي‍ژگي این کارهاست و این نمایشگاه بیشتر برای ايجاد قدرت تصميم گيري انتخاب بين تكنيك ها در مقايسه آنها با هم مي تواند كاربرد داشته باشد.

شايان ذكر است، ‌شيما حسيني،‌ فاطمه صابري،‌ زهره قائميان و نيلوفر بصيري از هنرجويان استاد مطيع در اين نمايشگاه آثاري را ارائه كرده اند و عموم علاقه مندان مي توانند از 22 تا 27 خرداد ماه براي تماشاي آن به محل نگارخانه نگاه نو مراجعه نمايند. ‌‌

**ورک شاپ هنری یک روزه با موضوع "فرهنگ عابر پیاده" در پاتوق شهروندی**

*ورک شاپ هنری "فرهنگ عابر پیاده" از سوی کمیته فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

مدیر کمیته فرهنگ شهروندی ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجایی که در حوزه فعالیت کمیته فرهنگ شهروندی، خردادماه امسال به موضوع مهم و قابل توجه فرهنگ سازی برای عابر پیاده اختصاص یافت، برنامه‌های متعددی از سوی این کمیته در سطح شهر اصفهان اجرا شد.

شمس آرا افزود: در 15 روز ابتدایی این ماه در چهارراه‌های شهر که عبور و مرور بیشتری دارند و همچنین 1800 ایستگاه اتوبوس‌های شهری تابلوهایی با موضوع عابر پیاده نصب شد که با استفاده از جملات کوتاه و اثرگذار و طراحی خاص، مسائل و نکات صحیح عبور و مرور در شهر را به شهروندان می‌آموخت.

وی ادامه داد: اجرای مسابقه شهری با موضوع عابر پیاده از طریق نصب تابلوهایی در ایستگاه‌های اتوبوس شهری از دیگر برنامه‌هایی است که همچنان در حال اجرا بوده و تاکنون 70 هزار نفر از شهروندان اصفهانی در آن شرکت نموده‌اند.

مدیر کمیته فرهنگ شهروندی همچنین در ادامه از برگزاری ورکشاپ هنری یک روزه با موضوع عابر پیاده خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این ورکشاپ از برنامه‌های مهم و باقی مانده در خرداد ماه است که در سه رشته هنری نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور با حضور 100 هنرمند برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس هنرمندان سه رشته از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر روز 22 خردادماه، در قسمت ضلع جنوبی پل خواجو گرد هم آمده و آغاز به طراحی می‌کنند، که در پایان نیز آثار آنها توسط داورانی که از میان هنرمندان برجسته در هر سه رشته هنری انتخاب شده‌اند انتخاب شده و جوایزی به برگزیدگان آنها اهدا می‌شود.

وی همچنین از برپایی غرفه نقاشی کودکان در بخش جنبی این ورکشاپ خبر داد و عنوان کرد: آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان از اهم اهداف این کمیته است که همزمان با اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشد. به همین منظور نیز یک غرفه نقاشی کودکان در کنار این ورکشاپ برپا می‌شود.

عموم علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این ورکشاپ هنری به پل خواجو مراجعه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار