به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان سرازیری فاضلاب روستاهای بالادست به سداکباتان غیررسمی است.
کد خبر: ۴۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 11 June 2015
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: سرازیری فاضلاب روستاهای بالادست به سداکباتان غیررسمی است.

به گزارش ایسنا ؛ "حبیب‌الله مومیوند" ، اظهار کرد: هیچ انشعاب فاضلابی در آن منطقه واگذار نشده است که به سمت سد هدایت پیدا کند مگر اینکه افراد این کار را کرده باشند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های فاضلاب در هشت روستای بالادست سداکباتان نیمه‌کاره است و هنوز به مرحله فروش و واگذاری انشعاب نرسیده‌ایم، تصریح کرد: ما متولی جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به سد نیستیم و به دستگاه‌های حاکمیتی دیگری همچون حفاظت محیط‌ریست و آب منطقه‌ای مربوط می‌شود.

مومیوند با اشاره به عدم وجود سیستم فاضلاب رسمی دارای تصفیه‌خانه در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب روستایی در استان همدان اصلا آغاز نشده و تنها از سال 83 در هشت روستای بالادست سد پروژه تعریف کرده و مشغول فعالیت هستیم که به علت کمبود اعتبارات هنوز به نتیجه نرسیده است بنابراین هیچ فاضلابی نداریم که به صورت رسمی و مشخص از روستاهای بالادست وارد سد شود.

وی افزود: در حال حاضر تمامی این پروژه‌ها دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تکمیل آن‌ها که ضرورت دارد، در صورت تخصیص اعتبار 11 میلیون تومانی میسر خواهد بود تا فاضلاب روستاها تصفیه شود و وارد آب‌های سطحی نشود هر چند هم‌اکنون روستائیان از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: در سال‌جاری در روستای ارزانفود مشغول اجرای پروژه هستیم و تصفیه‌خانه می‌سازیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار