مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تولید محصولات متنوع صنایع دستی در استان اردبیل متناسب با ذائقه مشتریان و بازار انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 10 June 2015

به گزارش فارس، کریم حاجی‌زاده در گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: از 450 رشته صنایع دستی که در دنیا شناخته شده است 50 رشته مربوط به استان اردبیل است که این خود دارای اهمیت و برجستگی خاصی است.

وی افزود: این صنایع دستی که در حقیقت مکمل اقتصاد جامعه روستایی و کشاورزی است از ارزش، قدمت و تاریخچه ارزشمندی برخوردار است که به یقین تاکنون در مناطق روستایی و عشایری با شدت و قوت رونق داشته و زمینه تقویت آن فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: در کنار پوشش بیمه‌ای صنعتگران و هنرمندان در این عرصه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به صورت کشوری با بانک‌های عامل به امضا رسیده است، تلاش می‌کنیم تا تسهیلات مورد نیاز آنها را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهیم.

حاجی‌زاده ارتقای کیفی تولیدات صنایع دستی و محصولات سنتی را با نقش و نقار خاص یادآور شد و عنوان کرد: باید در مسیری حرکت کنیم تا بیش از گذشته بتوانیم با تولید محصولات متنوع خود زمینه علاقمندی بیشتری را در عرصه تولید محصولات صنایع دستی فراهم کنیم.

این مسئول اهمیت بازاریابی در این حوزه و عرضه محصولات را متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطبان و علاقه‌مندان به تولیدات این حرفه یادآور شد و گفت: در قالب یک شبکه منسجم بازاریابی سعی داریم تا محصولات صنایع دستی چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها به بهترین قیمت به فروش برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در تهران اشاره کرد و ادامه داد: از امروز تا 25 خرداد نمایشگاه صنایع دستی به صورت ملی و در تهران دایر می‌شود که استان اردبیل نیز در 8 غرفه تولیدات خود را که به همت هنرمندان و صنعتگران در این عرصه تولید کرده به نمایش گذاشته و زمینه توانمندی و انسجام‌بخشی بیشتر را در عرصه محصولات با کیفیت صنایع دستی فراهم خواهد کرد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار