رئيس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: 2300 نفر مددجو در کل شهرستان وجود دارد که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند که برای 119 نفر از آنها در سال 1395 اشتغال ایجاد شده است و مشکل اساسی این مدد جویان مسکن و اشتغال است.
کد خبر: ۴۵۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 11 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، علیرضا علیزاده اظهار داشت : 1800 معلول تحت پوشش این اداره قرار دارند که از خدمات این اداره استفاده می کنند و بیشتر این خدمات از طریق نهاد غیر دولتی انجام می شود. 

رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: 3 مرکز روزانه سالمندان در شهرستان وجود دارد که در مورد حمایت از سالمندان مهریز پیشرو است. 
وی در ادامه گفت: هر کاری که به مردم و بخش غیر دولتی واگذار شود نتیجه خوبی از آن گرفته می شود و اگر در جایی هم نتیجه دلخواه گرفته نشد به علت درست واگذار نشدن آن می باشد.
علیزاده تصریح کرد: 49 مرکز غیر دولتی در شهرستان فعالیت می کنند که خدمات مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، آموزش زوج های جوان و ... به عهده دارند. 
رئیس اداره بهزیستی مهریز در خصوص اورژانس اجتماعی گفت: این خدمات در سال 1391 راه اندازی شد که به افراد آسیب دیده در خصوص فرزندآزاری، طلاق، سالمند آزاری و... مشاوره می دهند.  
وی همچنین اضافه کرد: در سال 1395 تعدادپرونده طلاق که از طریق اورژانس اجتماعی منجر به سازش شده 42% بوده است. 
این مسول در مورد مهدکودک های فعال و داری مجوز گفت: 19 مهدکودک با مجوز بهزیستی در سطح شهرستان مهریز مشغول به فعالیت هستند که 560 کودک در این مهد کودک ها حضور دارند. 
علیزاده گفت: 115 نفر از معلولین تحت پوشش این ادره در مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند. 
وی گفت: در سطح استان در انجام طرح تنبلی چشم این اداره رتبه اول را کسب نموده است.
علیزاده تصریح کرد: خدمات بهزیستی از پیش از تولد تا زمان سالمندی ادامه دارد و همه 31 پرسنل این اداره تقریبا با مسایل روز آشنایی کامل دارند. 
رئیس اداره بهزیستی از پیگیری های مستمر فرماندار شهرستان کمال تشکر را کرد و از همایشی که در روز 27 تیرماه در باغ پهلوان پور این شهرستان تحت عنوان یک روز خوب برای زیستن به مناسبت هفته بهزیستی برگزار می شود خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار